Hanya Tinggal Tangga, Ramai $edih Lihat Rumah Allahyarham Sudirman Kini Dipenuhi $emak $amun

$edekad sudah berlalu, namun nama Allahyarham Sudirman masih terp4hat diingatan peminat.

Kehebatannya di atas pentas menghiburkan para peminat bukan a$ing lagi kerana setiap lapi$an masyarakat tanpa mengira kaum dan u$ia menggemari beliau.

Apa sahaja yang dika1tkan dengan Sudirman mengvndang perhatian orang.

Kisah percintaan, perkahwinan waima percera1annya menjadi burvan ber1ta. Tidak termasuk kejayaan-kejayaan yang diraih lewat kerjayanya sebagai anak seni.

Namun, pada usia 37 tahun, beliau telahpun menghadap Ilahi selepas dikhabarkan kurang sihat dan dimasukkan ke h0spital.

Akan tetapi karya-karya beliau masih lagi diingati dan lagu yang pernah dip0pularkan oleh allahyarham masih dipvtarkan di radio serta menjadi kegemaran sesetengah masyarakat.

Terbaharu, Facebook rasmi menggunakan nama arw4h sebagai satu cara mengenang seniman hebat ini telah berk0ngsi keadaan terkini rumah allahyarham di kampung halamannya.

Menurut muat naik tersebut, rumah yang terletak di Kg. Tok Embun, Temerloh, Pahang itu sudah hampir leny4p dan hanya tinggal tiang serta tangga sahaja selepas mengalam1 keb4karan pada tahun 2008.

Persekitarannya juga sudah dipenuhi semak $amun serta tumbuhan menjalr seperti langsung tidak diuru$kan oleh mana-mana p1hak sedangkan beliau adalah satu nama besar dalam industri seni Tanah Air.

Dalam penulisan di Facebook berkenaan lagi, belum ada $ebarang u$aha dari pihak berwajib untuk memul1hara kembali rumah Legenda Seni tanah air ini untuk dijadikan Mem0rial atau Pu$taka Per1ngatan.

Sehubvngan dengan perkongs1an tersebut, rata-rata warganet yang meninggalkan k0men diruangan Facebook berkenaan mengaku1 $edih melihat ke4daan rumah arw4h.

Mereka juga mera$akan p1hak berwajib perlu mengambil langkah yang lebih baik sebagai salah satu cara menghargai penghibur yang cukup berjasa di Malaysia satu ketika dahulu seperti yang dilakukan kepada rumah Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : FB Datuk Sudirman Haji Arshad

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*