[Terkini] ‘Selamat Jalan Abg Mazlan..’ Buruh MninggaI Di$eret Lori Smpah Sjauh 28 Mter.

KEMAMAN: Seorang buruh ma.ut selepas motosikal yang ditungganginya terba bas sebelum dirmpuh sebuah lori smpah dalam kemaIangan di Kilometer 11, Jalan Mak Chili-Ibok berhampiran Kampung Yak Yah, di sini, hari ini.

 

Dalam kejadian kira-kira jam 2.05 petang, Mazlan Yahaya, 49, yang berasal dari Tanah Merah, Kelantan pu.tus kaki kiri dan cede.ra di bahagian kepala serta mninggaI dunia di lokasi kejadian.

Ketua PoIis Daerah Kemaman, Superintenden Hanyan Ramlan berkata, ketika kejadian, mngsa sedang dalam perjalanan dari arah Chukai ke arah Ibok manakala lori jenis Hino milik Majlis Perbandaran Kemaman pula sedang dalam perjalanan dari arah Ibok ke Pusat PeIupusan Smpah Bukit Takal.

 

“Kejadian dipercayai berlaku apabila mngsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha Y15 hiIang kawaIan sebelum masuk ke laluan bertntangan.

“Disebabkan jarak yang terlalu dekat, lori yang berada di laluan bertntangan, gagaI mengeIak menyebabkan mngsa terse.ret sejauh 28 meter manakala motosikal yang ditunggang terse.ret kira-kira 40 meter dan terseplt di bawah lori smpah,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Hanyan berkata, myat mngsa telah dibawa ke Unit F0rensik Hspital Kemaman untuk tindakan lanjut dan ke.s disi asat di bawah Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

 

Salam tkziah, al fatihah

 

Sumber: D bongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*