Dua Kali Tolak Tawaran Jadi Mat Kilau, Rupanya Dari Dulu Ini Perangai Adi Putra Yang Ramai Tak Tahu

Akukah Tanggang adalah sebuah siri drama tahun 2008, arahan Mohd Hitler Zami. Dibintangi oleh Adi Putra, Fasha Sandha dan ramai lagi. Drama ini mengisahkan samsng sekolah dan anak drhka bernama Ridzuan, merupakan anak kepada Pak Hamid dan Radziah. Pada masa kelahiran, Ridzuan tidak banyak mengaji. Beliau merupakan sepupu kepada Adibah, dan di sekolah tempat yang sama dengan Umar dan Karisa. Karisa tidak suka kepada Ridzuan kerana sikap buruknya. Namun 10 tahun kemudian, Ridzuan berkahwin dengan Karisa. Dato’ Mohamed Hadi Putera Bin Halim atau lebih dikenali sebagai Adi Putra merupakan seorang pelakon dan penyanyi Singapura. Beliau dilahirkan pada 26 Februari tahun 1981, berasal dari Singapura. Beliau membuat penampilan sulung di televisyen Singapura pada tahun 2002 menerusi drama Cinta Bollywood 2, dan terkenal menerusi filem KL Gangster yang memegang watak sebagai Jai. Baru-baru ini beliau ditular dengan lakonan yang beliau lakonkan dalam filem Mat Kilau telah mendapat sambutan hangat dari penonton.

 

Dalam video klip ini menunjukkan babak lakonan Adi Putra dalam drama Akukah Tanggang, beliau memegang watak sebagai Ridzuan. Namun watak beliau yang menjadi budak sekolah itu telah mendapat perhatian ramai. Lakonan Adi Putra juga dipuji dengan lakonannya yang berbakat dan spontan. Oleh itu, watak Mat Kilau masih diingati peminat dan menjadi bahan lawak diruangan komen. Lihat klip durasi pendek lakonan Adi Putra..

Antara Komen yg mencuit Perhatian:

@AXIZS:perjuangan jai dari zaman sekolah ke gngstr.

@Bdx:Jai ketika bdx2, dh besar jdi gngstr,dh taubat jadi mat kilau.

@who’s sha?:lain mcm mat kilau kita ni HAHAHAHAH

@rizzqal19:np la nama aq jgk jadi sasaran… ejaan sama plk tu rizwan..tapi aq ada dua z

@Hario:jai sebelum terjebak dalam bidang gngstr.

@Bella Anne:kelakar la wei. aku selama ni tak minat pun adiputra berlakon,sejak jadi mat kilau ni terasa mcm ok gak mamat ni.

@𝙈𝘼𝙉 :(:cakap dgn cg mcm cakap dgn mak je dibuatnya.

@Arigato:Mesti lepas grad skolah dia amek course kepahlawanan sebabtu dah besar jd mat kilau.

@suhaila:dia pun tak tau dia akan jadi mat kilau di masa hadapan.

@:):“bukannya aku mti, busuk busuk pon kena buang sekolah”.

Warganet turut memberi kata-kata yang positif diruangan komen, mengatakan terhibur melihat watak beliau menjadi budak sekolah di dalam drama Akukah Tanggang. Namun watak Mat Kilau pula berjaya menarik perhatian ramai. Perkongsian video klip di Tiktok ini dapat sambutan orang ramai sebanyak 351.5K penonton, 36.0K sukaan dan 108 komen.

 

Sumber: Era kini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*