Lelaki Dijemput Illahi Selepas Tercek1k Daging Ketika Jamah Sup Tulang

Seorang lelaki disahkan men1nggal dun1a diperc4yai akibat tercek1k makanan ketika menikmati hidangan sup tulang di rumahnya di Kampung Alor Selising, Jertih.

M4ut tercek1k sup tulang

Memetik laporan Harian Metro, arwah yang dikenali sebagai Wan Azlan, 28 tahun dikatakan baru sahaja pulang dari kerja kira-kira jam 5:15 petang (12 Julai). Menurut Kakak m4ngsa, Wan Suria Wan Ishak, adiknya itu kemudian pergi ke dapur untuk memanaskan singgang daging (sup tulang) sebelum dimakan.

Jika diikutkan sebelum ini dia tidak pernah makan singgang daging lembu, lauk kegemarannya adalah ayam dan dia juga tidak makan ikan kerana tr4uma pernah tercek1k tul4ng ikan.

Tidak lama selepas itu, m4ngsa dikatakan telah tercek1k daging. M4ngsa yang mengalami kesuk4ran untuk bernafas sempat mer0nta-r0nta meminta pertolongan ibunya.

Semasa mengemas dapur, dia makan daging singgang lalu tercekik dag1ng, mungkin disebabkan lapar baru balik kerja dia terus menelan saja daging itu walaupun uratnya sedikit liat sus4h h4ncur.

Keluarga reda pemerg1an arw4h

Sekadar gambar hiasan

Tambah Wan Suria, dia yang menyaksikan ins1den itu turut menghulurkan bantuan namun tidak berjaya. Dia sebaliknya meminta adiknya itu mengucap dua kalimah syahadah.

Arw4h kemudian dikejarkan ke Unit Kecemasan Hospital Besut sebelum disahkan men1nggal dunia. Wan Suria akui terkejvt dengan ins1den yang berlaku namun mereka sekeluarga reda dengan pemerg1an arw4h.

Mungkin naluri seorang ibu pada raya kedua Aidiladha secara tiba-tiba dia berkata jika Lan tiada pasti mereka sukar untuk melakukan aktiviti seharian kerana dia banyak membantu memudahkan urusan keluarga.

Menurut sumber, arw4h selamat dikebvmikan kira-kira 12 malam tadi di Tanah Perkvburan Kampung Padang Landak.

 

Sumber: Jutawan kini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*