[Terkini] ‘Kuatlah Syg..’ NursuziIa Mrung, Sering Mnangis Rindukan Arwh lbu, Ayah Serta Adik2.

KOTA TINGGI – Anak sulung kepada pasangan suami isteri yang m.aut dalam nhas di Kampung Semanggar Dalam di sini pada minggu lalu menga­lami kemur.ungan dan sering menang1s mengenangkan arwh ibu bapa serta adik-adiknya.

Kejadian pada 30 Ogos lalu itu mera.gut nywa Siti Jamaliah Mohd. Yatim, 27, suaminya, Mohamad Suti Yahaya, 39, serta dua anak mereka, Nur Firman Hadi, 5, dan Nurfatihah Jannah, sembilan bulan.

Anak pasangan itu, Nursuzila Abdul Rahman, 8, tidak mengikuti ibu bapa serta adik-adiknya semasa kejadian.

Menurut neneknya, Rosni Sintingan, 53, berkata, Nursuzila yang kini bergelar yatlm piatu masih bersdih dengan kejadian yang mera.gut nywa empat ahli keluarganya.

“Dia terkjut apabila mendapat tahu ahli keluarganya ‘pergi’­ dan sdih sewaktu melihat jnazah ibu, ayah tiri dan dua adiknya sehingga tidak sanggup untuk ke tanah perkburan.

Dia juga kerap menan.gis dan banyak mendiamkan diri,” katanya ketika ditemui semalam.

Rosni memberitahu, dia menjaga kanak-kanak perem­puan itu sejak berusia lima bulan dan kini bersekolah di tahun dua Sekolah Kebangsaan (SK) Felda Pasir Raja.

“Ayah kandungnya juga mninggaI dunia. Kini ibunya pula ‘pergi’ dan kejadian itu memang benar-benar membuatkan Nursuzila trau.ma. Kami sekeluarga akan berusaha menjaganya dengan sebaik mungkin. Kami mendoakan agar dia tabah de­ngan ujian Allah SWT,” kata wanita itu.

 

Dalam kejadian pada jam 1.20 tengah hari itu, motosikal yang dinaiki empat beranak tersebut bertmbung dengan sebuah treler dari arah bertnta­ngan menyebabkan mereka mninggaI dunia di tempat kejadian.

Al fatihah

 

 

 

 

Sumber: kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*