[Terkini] ‘AjaI Bsama..’ Pasangan Suami lsteri M4ut, Anak 4 Thun Prah Kreta Lnggar Tiang.

Ba.tu Pahat: Seorang wanita m.aut manakala suami dan anaknya cede.ra prah selepas kereta dinaiki terbab.as sebelum meIanggar tiang lampu di Kilometer 12 Jalan Kluang – Batu Pahat dekat sini, malam tadi.

Ketua PoIis Daerah Batu Pahat Asisten Komisioner Ismail Dollah berkata, kemaIangan berlaku ketika pemandu berusia 31 tahun bersama isterinya, 26 tahun dan seorang anak lelakinya, 4 tahun dalam perjalanan dari arah Sri Gading menghala ke Bandar Batu Pahat pada jam 9.45 malam.

“Sias.atan awal mendapati kenderaan yang dinaiki mngsa telah hiIang kawalan sebelum terba.bas dan meIanggar tiang lampu di tengah pembahagi jalan sebelum masuk ke laluan bertntangan.

“Akibat kemaIangan itu, isterinya yang duduk di tempat duduk penumpang bahagian hadapan mninggal dunia di tempat kejadian,” katanya dalam kenyataan.

Ismail berkata, suami wanita berkenaan yang juga pemandu kereta dan anak lelakinya mengalami ced.era prah.

“Myat kemudiannya dihantar ke Hspital Sultanah Nora Ismail (HSNI) Batu Pahat untuk bedah sia.sat dan kedua-dua mngsa yang cede.ra dihantar ke hspital yang sama bagi mendapatkan rwatan.

“K.es disia.sat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, Komander Operasi BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Penggaram, Pegawai Bomba Kanan II Nur Eddy Paiman berkata, pihaknya menerima panggilan kecem.asan mengenai kejadian itu pada jam 9.50 malam.

“Setibanya pasukan operasi di tempat kejadian didapati benar berlaku kemaIangan jalan raya membabitkan sebuah kereta Honda Ferior.

“Ketiga-tiga mngsa dalam keadaan terseplt di dalam kenderaan dan pihak bomba terpksa mengeluarkan mngsa dengan menggunakan peralatan khas,” katanya.

Katanya, seramai 13 orang anggota dari BBP Penggaram, satu jntera LFRT, satu jntera EMRS dan dua unit RIM dihantar ke tempat kejadian.

Menurut sumber terkini suami arwh juga mninggaI dunia ketika mendapatkan rwatan di hspital.

 

 

 

 

 

Sumber: hm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*