[Terkini] Hasrat Bertemu Keluarga Tak Ksmpaian, Fairuz M4ut Dlm Pjalanan Balik Kampung.

KUALA KRAI – Seorang pekerja kilang m.aut manakala rakannya cede.ra selepas kereta yang dinaiki mereka terb.abas sebelum mermpuh sebuah lori di laluan bertntangan di Kilometer 61, Jalan Kota Bharu-Gua Musang di sini hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu, Fairuz Zamry, 24, yang memandu kereta jenis Perodua Bezza maut di lokasi manakala rakannya, Nur Ain Sofea Zakaria, 21, cede.ra pada leher, kaki dan tangan kanan.

Ketua PoIis Daerah Kuala Krai, Superintendan Suzaimi Mohamed berkata, sias.atan awal mendapati, mngsa dan rakannya yang juga pekerja kilang sedang dalam perjalanan dari Pulau Pinang menuju ke rumah keluarga angkatnya di Kampung Pahi di sini.

Menurutnya, di laluan bertntangan, sebuah lori jenis Mitsubishi Fuso dipandu seorang lelaki berusia 29 tahun sedang menarik sebuah lagi lori jenis Isuzu menggunakan sebatang bes1 dari Padang Sembilan menghala ke bengkel di Kampung Keroh.

“Semasa tiba di lokasi kejadian, kereta dipandu mangsa dipercayai hiIang kawalan lalu terba.bas sebelum masuk ke laluan bertntangan.

“lnsiden itu menyebabkan kereta tersebut mermpuh bahagian sisi kanan lori yang sedang ditarik. Mngsa disahkan mninggal dunia di lokasi kejadian manakala rakannya ceder.a,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Suzaimi, pemandu lori di hadapan tidak mengalami keced.eraan, namun pemandu lori belakang yang berusia 43 tahun ced.era ringan.

Katanya, myat mngsa kemudian dihantar ke Hspital Sultan Ismail Petra di sini untuk dibdah sias.at manakala rakan turut dirwat di hspital sama.

Ujarnya, orang ramai yang mempunyai sebarang makIumat mengenai kemaIangan itu diminta tampil untuk membantu sias.atan. Sia.satan mengikut Sksyen 41(1)Akta Pengangkutan Jalan 1987.

 

 

 

Sumber: kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*