Wanita pura-pura m4ti elak bayar hutang, rupanya ini yang terjadi

ACEH: Seorang wanita sanggup berpvra-pvra men1nggal dun1a demi mengelak membayar hutang sebanyak 4.2 juta rupiah (RM1,184).

Liza Dewi Pramita meminta anak lelakinya memuat naik gambarnya dibungkus kain kafan dalam Facebook dengan harapan pemiutang, Maya Gunawan tidak menuntut hvtang tersebut.

Liza sepatutnya melangsaikan hvtang tersebut sebelum 20 November lalu, namun g4gal membayarnya dengan memberi alasan mengal4mi mas4lah kewangan serta sering meminta tempoh pembayaran semula.

Selepas berminggu-minggu, wanita itu kemudian tidak menjawab sebarang mesej sebelum berita mengenai kem4tiannya pula terseb4r.

Terkejvt dengan perkhabaran itu, Maya kemudian berusaha mendapatkan maklumat mengenai kemat1an Liza yang dikatakan men1nggal dunia secara tiba-tiba.

Anak liza memaklumkan mengenai kem4tian ibunya ak1bat kem4langan ketika melalui jambatan di sebatang sungai dan jen4zah dikebvmikan jauh dari kediaman mereka.

Akibat tidak berpuas hati dengan jawapan tersebut, Maya berusaha meny1asat beberapa gambar yang dimuat naik dalam Facebook.

Pen1puan tersebut akhirnya terb0ngkar dan Liza kini menjadi ‘jen4zah’ paling popular di Indonesia selepas kisahnya tular.-AGENSI

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : utusan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*