“Ingatkan sama” – Mufti Wilayah Persekutuan Beri Penjelasan Mengenai Isu Sentuh Serigala

Semua sedia maklum seorang yang beragama Islam adalah dil4rang untuk menyentuh seekor anjing. Huukum yang jelas ini memang telah diajar sejak kita bangku sekolah lagi. Tapi apa pulak huukum menyentuh serigala ataupun rubah.

Mufti Wilayah Persekutuan, Dato’ Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri ada menjelaskan huukum menyentuh serigala melalui infografik yang comel. Korang boleh tengok dekat bawah ni, semoga bermanfaat untuk semua.

Hukumnya tak sama

Terima kasih kepada Tuan Mufti yang menjelaskan huukum mengenai rubah dan serigala ini. Iyelah ada yang tertanya boleh pegang ke tidak. Lepas tu banyak pulak pandangan yang masing-masing keluarkan.

Betul, rupa sama tapi huukum berbeza. Tapi jangan korang pakat nak bela serigala pulak nanti. Bahaya tu, haiwan liar kot. Silap-silap kena tangkap dengan polis baru tahu.

Itulah, admin pun tertanya-tanya dah lama pasal huukum pegang serigala ni. Nasib baik mufti bagi penjelasan dengan infografik yang comel macam tu.

Penjelasan macam ni memang sesuai untuk semua lapisan masyarakat. Gambar macam ni budak-budak tengok pun dia suka walaupun belum faham.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*