Foto Jemaah Turki Terus Khusyuk Tunai Solat Jumaat Dalam Hujan Lebat Bikin Seb@k

Disebabkan pend3mik C0vid-19 yang meIanda dunia,  rumah ibadat termasuk masjid telah ditutup buat sementara daripada dikunjungi oleh orang ramai untuk beribadah..

Namun begitu, sejak beberapa minggu kebelakangan ini, banyak kelonggaran telah diberikan hampir diseluruh dunia susulan daripada penurunan k3s jangk!tan yang berIaku..

Solat dalam hujan.

Di Ankara Turki, Solat Jumaat telah mulai dibenarkan dan ibadah tersebut diIakukan di kawasan dataran dengan masing-masing mengikut SOP yang ditetapkan.

Gambar-gambar semasa solat Jumaat tempoh hari telah tular apabila jemaah langsung tidak berganjak walaupun ketika itu hujan turun dengan lebatnya.

Sağanak yağmur altında tedbirli namazı
16 Mart’ta toplu ibadete kapatılan camilerin yeniden açılmasıyla, dördüncü cuma namazı yurdun birçok bölgesinde sağanak yağmur altında kılındı https://buff.ly/2CqXMH3 

View image on TwitterView image on TwitterView image on Twitter

Terus khuyuk beribadah

Masing-masing dilihat khusyuk menikmati ibadah tersebut yang sudah lama tidak dilakukan berikutan perintah kawalan yang dikuatkuasa oleh kerajaan Turki berhubung pend3mik C0vid-19.

Gambar-gambar yang tuIar itu turut dimuat naik CNN Turk dan dikongsikan berulang kali di laman sosiaI sehingga ke hari ini.

Oleh itu, dapat kita pelajari bahawa nikmat yang dikurniakan ketika ini sangat besar terutamanya selepas berlakunya pendemik C0vid-19 yang pastinya hampir melumpuhkan ekonomi seluruh dunia.

Sumber: CNN TurkTwitter

Via borakdaily

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*