Dic3rai suami & DIUSlR dari rumah, ibu bersama 6 anak ‘tinggal’ dalam kereta terima bantuan

Kesilapan besar dalam hidup seorang wanita adalah apabila tersiIap memilih pasangan hidup, ak!batnya sang isteri yang perlu menangg0ng d3rita.

Seperti kisah yang tuIar baru-baru ini, menerusi Facebook aktvis Uncle Kentang, yang telah berjumpa dengan seorang wanita bersama enam orang anak yang terp4ksa tidur di dalam kereta selepas dia kehil4ngan tempat tinggal.

Ditinggal suami, rumah pun tiada.

Menerusi perkongsian di Facebook, Lembaga Zakat Selangor, difahamkan, ibu muda berusia 30 tahun telah dic3raikan oleh suaminya, kerana tiada wang untuk membayar sewa yang tertunggk, wanita itu dan anak-anaknya dius!r pula oleh tuan rumah.

Suami dah tak pulang lebih 4 bulan

Difahamkan, ibu enam anak itu sedang dalam proses penc3raian kerana k3s ditangg0hkan susulan PKP. Suami tidak pulang ke rumah lebih 4 bulan sejak penghujung bulan Februari 2020.

Ujian yang ditemp0h ibu muda ini bukan sahaja hiIang suami dan tempat berteduh, malah dia mengal@mi masalah kewangan selepas majikan terp4ksa memberhentikannya berikutan daripada PKP.

Disy4ki kans3r p@yu d4ra

Dug4an datang bert!mpa-t!mpa, wanita berusia 30 tahun itu juga disy4ki mengh!dapi kans3r p4yu d4ra tetapi belum menerima rawatan susuIan lagi.

Dua orang anak pula s4kit

Pada masa yang sama, anak yang berumur 2 tahun mempunyai masalah jant0ng berIubang dan masih menerima rawatan susulan di H0spital Serdang 2 kali setahun.

Manakala anak yang berumur 5 bulan, mengh!dapi ketumb0han di Ieher namun belum dapat dikenalpasti. Raw@tan susulan di H0spital Selayang.

Difahamkan, tujuh beranak kini ditempatkan di sebuah hotel di Bukit Beruntung yang dibiayai oleh NGO Darul Jariyah. Zakat Selangor menyalurkan sumbangan kec3masan RM500 bagi menampung keperluan pemohon dan anak-anak sementara menunggu bantuan susulan dalam masa terdekat.

Sumber : Lembaga Zakat Selangor

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*