Mia Ahmad Tak Izinkan Sesiapa Mel4wat Cahaya Mata Kedua

Melahirkan cahaya mata kedua ketika negara berdepan pandemik COV1D-19, Mia Ahmad mengakui dia berdepan pengalaman dan cabaran berbeza. Mia berkata antara cabaran dihadapi apabila terp4ksa melakukan ujian swab COV1D-19 ketika dalam keadaan sedang sarat h4mil.

Meskipun banyak kelonggaran diberikan oleh kerajaan kini, bagaimanapun Mia berkata dia masih belum bersedia untuk menerima mana-mana pelawat yang ingin menziarahi dirinya dan bayi yang baru dilahirkan.

“Antara cabaran melahirkan anak kedua ini, saya kena lakukan ujian swab COV1D-19/ Masa mula-mula nak kena lakukan ujian itu, memang rasa takut tapi selepas dah selesai rupa-rupanya ianya sekejap sahaja dan tidaklah seteruk seperti yang disangkakan.

“Selain itu, susah juga bersalin waktu keadaan macam ni. Orang takut nak datang mel4wat kita dan kita pun t4kut nak ajak orang datang tengok,” katanya kepada mStar Online.

Berkongsikan pengalaman menimang cahaya mata kedua, Mia berkata anak perempuannya itu sering bangun tengah malam menyebabkan dia tidak mendapatkan tidur yang secukupnya.

“Alhamdulillah dia sihat sahaja. Tapi biasala baby masih nak menyesuaikan diri dan kita pun sama. Apabila dia bangun tengah malam, saya pun kena bangun.

“Ada ketikanya memang tak cukup tidur dan dalam masa yang sama nak kena jaga diri sendiri juga. Sekarang saya berp4ntang di Johor Bahru dan Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar,” katanya.

Mia mendirikan rumah tangga dengan Izham, yang merupakan pemain bola sepak Johor Darul Takzim (JDT) pada 13 Januari 2017. Pasangan itu dikurniakan anak sulung, Sayf Issa pada 28 September 2018.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Rotikaya

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*