Jas4d dilihat dalam rah@ng bu4ya sebelum menghiIangkan diri di dalam sungai.

SEORANG pemuda dilap0rkan hiIang selepas dipercayai dibah4m bu@ya ketika meIakukan aktiviti riadah di sungai dekat Kampung Sungai Kalabakan di Kalabakan, hari ini.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira 1.47 tengah hari itu, seorang penduduk kampung ada melihat jas4d m4ngsa dalam mul0t reptilia itu yang muncul di permukaan air sebelum menghiIangkan diri di dalam sungai berkenaan.

Berikutan itu, s4ksi terb@bit kemudiannya mendapatkan bantuan penduduk kampung sebelum menghubungi pasukan B0mba dan PenyeIamat.

Sementara itu, Ketua Balai Jabatan B0mba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) Tawau, Penolong Kanan Penguasa B0mba Zulbada Alior berkata, pihaknya menerima panggilan kec3masan pada 3.14 petang..

Katanya, enam angg0ta pasukan penyelamat bersama 16 orang angg0ta Pasukan B0mba Sukarela Kalabakan digerakkan ke l0kasi untuk 0perasi pencarian yang turut dibantu angg0ta P0lis, ReIa, dan penduduk kampung.

“Pasukan penyeIamat seterusnya menjalankan 0perasi mencari dan menyeIamat (SAR) dengan teknik Surface Se@rcing dan turut bantu oleh agensi penyelamat yang lain namun j@sad m4ngsa gagal ditemui,” katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata, 0perasi ditangg0hkan pada 6 petang tadi dan akan disambung semula esok.

Ia kejadian terbaru memb@bitkan ser4ngan bu@ya di Kalabakan selepas m4yat seorang wanita berumur 50-an ditemui di Kampung Sungai Tuda, pada 25 Jun lalu.

Sumber: Hmetro

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*