“Perasaanku Terg0res Terima Kata2 Kes4t..” – BCL

SELEPAS empat bulan dikriti1k langg4r idah apabila membuat persembahan pentas 10 hari selepas kem4tian suami, Allahy4rham Ashraf Sinclair, penyanyi Bunga Cinta Lestari (BCL) tampil meluahkan perasaanya.

Bunga Citra Lestari atau BCL menerusi sebuah video berdurasi 11 minit itu berkata, dia membuat tindakan itu dengan hati yang berat dan dengan niat untuk menyelesaikan tanggungjawab.

“Ini bukan perjalanan yang biasa, bahkan membuat aku berasa asing dan tak tahu harus ke mana. Yang aku tahu, aku harus menyelesaikan tanggungjawabku,” ujarnya pada video yang dimuat naik di saluran YouTube.

BCL kongsi momen pertemuan pertama dia dengan arw4h Ashraf.

Pelakon Ashraf meningg4l dunia pada 18 Februari lalu akib4t ser4ngan j4ntung.

Dalam pada itu, BCL mengakui perasaannya terg0res apabila menerima kata-kata kes4t dan kec4man netizen terutama selepas ketiadaan suaminya di sisi.

Menerusi luahan itu, penyanyi lagu Kecewa ini berkata, dia juga manusia biasa yang melalui fasa kesedihan dan kesak1itan selepas kehilangan orang tercinta.

“Segelintir orang mungkin tidak memahami, segala proses yang saya lalui, segala keputusan yang saya buat. Tak apa-apa, mereka tidak perlu faham.

“Hanya kadang-kala mereka lupa, saya juga manusia yang juga boleh sedih dan sak1it ketika dinilai oleh banyak mata. Di saat itu, saya hanya ingat awak (Ashraf), betapa awak sentiasa percaya pada saya.

“Betapa awak percaya kalau saya boleh, kalau saya kuat,” katanya.

Foto kenangan BCL dan anaknya bersama arw4h Ashraf.

BCL turut berkongsi betapa sukarnya untuk dia kembali bekerja selepas kehilangan Ashraf yang selama ini setia menyokong kerjaya seninya menerusi episod kedua video ‘Dear Love…’ yang dimuat naik di YouTube pada Isnin.

Pada Jun lalu, BCL memuat naik episod pertama video “Dear Love…” yang menterjemahkan rasa rindu terhadap arw4h suaminya itu.

BCL dan Ashraf mendirikan rumah tangga pada 2008 dan dikurniakan seorang cahaya mata bernama Noah Aidan Sinclair yang kini berusia 10 tahun.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*