“Aku Berg4duh Dengan Mak..” – Datuk Awie

Penyanyi dan pelakon Datuk Awie akui mempunyai sedikit rasa kesal dengan kelakuannya terhadap ibu dan keluarga di masa silam.

Awie mendedahkan kisahnya secara eksklusif menerusi program Rumah No 107.

Menurut Awie, dia pernah berg4duh dengan ibu dan kakaknya sehingga mengambil keputusan untuk tidak pulang ke rumah.

“Kehidupan saya sebelum ibu saya pergi adalah sangat sukar kerana saya bukan diri saya, saya seolah-olah hilang akal.

“Saya berg4duh dengan mak berg4duh dengan kakak. Saya tak balik rumah, dekat setahun juga saya tak berbual dengan mereka.

“Perkara itu disebabkan oleh benda yang menganggu… Saya boleh panggil benda ini sebagai s4ntau. Saya telah dis4ntau dan saya kena teruk. Dalam pada masa itu juga ibu saya jatuh s4kit.

“Sebenarnya saya ini anak mak… Apa sahaja masalah kehidupan saya, bila saya balik saya akan mengadu dekat mak.

“Mak dan abah saya selalu berpesan supaya jangan terlalu menongkat langit, kena ingat asal usul. Kalaulah boleh diputarkan balik waktu… Saya mahu jadi anak yang lebih baik,” ujarnya sebak.

Selain Awie, Datuk Hans Isaac juga merupakan tetamu undangan untuk program tersebut.

Selain Khir Rahman, Rumah 107 juga turut dihoskan oeh Joey Daud, Man Raja Lawak, Ropie dan juga Vicha dengan watak masing-masing.

Jangan lupa saksikan kisah penuh Awie dan Hans menerusi Rumah 107 malam ini, jam 9 malam di Astro Warna HD (saluran 107), Astro Warna (saluran 127) dan Astro Go.

VIDEO PENUH :

Imbau Kisah Lama Awie Kena Sant4u

Vokalis Wings, Datuk Awie yang menderi1ta sak1it misteri menyifatkan ia sebagai ujian yang mendekatkan lagi dirinya kepada Allah SWT.

Awie atau nama penuhnya, Ahmad Azhar Othman, 50, juga terharu apabila ramai yang tampil membantu untuk melihatnya kembali sembuh.

Lebih membuatnya tersentuh apabila penduduk di kawasan kejiranannya turut menganjurkan solat hajat untuk mendoakan kesejahteraannya, baru-baru ini.

“Sebelum jatuh sak1it, saya mula berjinak-jinak menyertai aktiviti keagamaan di surau berdekatan kawasan kediaman.

“Alhamdulillah, geng baharu ini banyak membantu ketika saya dalam kesusahan. Mereka langsung tidak berkira, malah turut membantu mencari pakar dalam ilmu perubatan alternatif untuk merawat saya,” katanya kepada BH Online.

Sebelum ini, Awie terlantar hampir seminggu di sebuah pusat perubatan di ibu negara selepas mengalami kesukaran bernafas.

Penyanyi itu turut mengadu saki1t perut, selain bahagian belakangnya pula terasa dicucuk dengan benda taj4m yang membara.

“Saya anggap sak1it ini sebagai peringatan daripada Allah untuk menguji kekuatan iman. Jika ditakdirkan ny4wa saya diambil, saya reda dan bersyukur kerana diberi Allah peluang untuk bert4ubat,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Awie berkata, dia baru menjalani sesi rawa4tan alternatif sebagai usaha untuk mer4wat saki1tnya itu.

“Sudah hampir tiga tahun saya menderi1ta. Sekejap baik, namun tidak lama selepas itu, sakit itu kembali menyer4ng.

“Namun, saya percaya dengan kuasa Allah, selain mengikut nasihat ustaz supaya terus berdoa dan mendekatkan diri kepada Yang Maha Esa,” katanya.

Ditanya mengenai aktiviti seninya, Awie berkata, dia masih menerima tawaran persembahan, namun perlu memberi keutamaan kepada undangan yang sudah dipersetujui.

“Saya tetap cuba penuhi undangan nyanyian kerana ia sebahagian daripada punca pendapatan utama untuk menyara keluarga,” katanya.

Terdahulu, pada 2012, Awie pernah memaklumkan dirinya mengalami sak1it misteri hingga terpaksa mendapatkan rawatan dengan pengamal perub4tan alternatif di Perak.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Teh Tarik Kaw

Sumber : GEMPAK vis MyMetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*