“Gelombang tsunami Cov1d-19 yang lebih dahsyat…” – Dr Noor Hisham

MALAYSIA: Kementerian Kesihatan Malaysia tidak pernah terlepas memberi peringatan kepada rakyat Malaysia agar sentiasa mematuhi SOP yang telah ditetapkan bagi mengekang penul4ran cov-19.

Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia, Datuk Dr. Noor Hisham Abdullah mengajak kita semua belajar daripada negara lain agar dapat mencegah daripada dilanda gelombang tsunami cov-19 yang lebih dahsyat lagi. Dan perkara tersebut menjadi kebimbangan beliau.

Tambahnya orang ramai diminta agar terus patuh dengan penajarakan fizikan, memakai pelitup muka (kini sudah wajib atau tidak didenda RM1000.00). Selain itu, sentiasa mengamalkan cuci tangan.

Dr Noor Hisham turut tidak mengalakkan orang ramai untuk berada di tempat awam dan beliau meminta agar orang ramai berada di rumah yang lebih selamat. Keluar ketika perlu sahaja.

Dr Noor Hisham turut berkongsi peningkatan 3 negara iaitu, Hong Kong, Jepun, Australia yang mengalami lonjakan drastik k3scov-19 sejak Jun yang lalu, walaupun mereka berjaya mencatat penurunan ketara sebelum itu.

Gelombang kedua penularan cov-19 di negara tersebut menyaksikan peningkatan k3syang lebih dahsyat berbanding bulan Mac yang lalu.

Dalam masa yang sama, Dr Noor Hisham memaklumkan bahawa kanak-kanak 2 tahun juga tidak perlu memakai pelitup muka. Ini disebabkan oleh kanak-kanak tidak pandai membuka pelitup muka tersebut.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Rentas Asia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*