[VIDEO] P0lis Kuantan ‘Sound’ Pekerja Pusat Beli Belah Tak Pakai ‘Facemask’ Dengan Betul

Melihat daripada peningkatan kes Covid-19 di negara kita ini, kerajaan Malaysia secara rasminya telah mengumumkan bahawa bermula 1 Ogos, kerajaan mengenakan denda RM1,000 kepada orang ramai tidak memakai pelitup muka di tempat awam..

Justeru, bermula 1 Ogos pihak p0lis sudah membuat pantauan di tempat-tempat awam, bagi memastikan orang ramai memakai pelitup muka.

Terbaru, tular video OCPD Kuantan, Tuan ACP Mohamad Noor Yusof Ali meneg0r beberapa pekerja kedai makanan di sebuah pasaraya di sekitar ECM bandar Kuantan, kerana tidak pemakaian pelitup muka dengan betul.

Dapat diperhatikan menerusi video tersebut, ada beberapa pekerja dilihat tidak menutup muka dengan betul ketika menyediakan makanan untuk pelanggan.

Bukan sahaja di Kuantan, di kawasan lain juga pihak polis sudah mula mengambil tind4kan dan mendenda sesiapa sahaja yang gagaI mematuhi arahan.

Setakat ini, di Kuantan sudah seramai 17 pengunjung dan pekerja di sebuah pusat beli-belah di sini dik0mpaun kerana ingkar arahan pemakaian pelitup muka ketika berada di kawasan tumpuan ramai semalam.

Jadi, kepada sesiapa yang tidak mahu RM1000 melayang begitu sahaja, silalah memakai pelitup muka.

Sumber

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*