Telefon Dan Beg Duit Hilang, Tapi Gelang Emas Masih di Tangan. Rupanya Ini Punca Pensyarah Dibvnuh

Polis berjaya merungkai pembvnuhan seorang wanita di mana m4yatnya ditemui berhampiran tasik PKNS Pinggiran Cyberjaya, Dengkil, di Sepang, Khamis lalu.

Motif wanita yang juga seorang pensyarah itu dibvnuh dikatakan berpunca akib4t suami mngsa tidak dapat menerima hakikat isterinya memfailkan percer4ian.

Suspek berusia 41 tahun itu kemudian tergamak membvnuh wanita terbabit dengan menjervt lehernya menggunakan tudung.

Terdahulu, suspek berpura-pura mencari isterinya, 40, bersama anak perempuan berusia 14 tahun selepas membvnuhnya sebelum menghubungi Mers 999 mend4kwa menemui mngsa dalam keadaan tidak sedarkan diri jam 1.04 pagi.

Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Wan Kamarul Azran Wan Yusof berkata, suspek yang bekerja sebagai sukarelawan badan bukan kerajaan (NGO) itu dipercayai melakukan perbuatan berkenaan di Taman Mas, Putra Perdana, di Sepang.

” Suspek kemudiannya membawa m4yat mngsa menggunakan kenderaan dipandunya menghala ke Tasik PKNS, Dengkil pada 4.30 petang Rabu lalu,” katanya.

Menurutnya, suspek kemudian menukarkan tempat mngsa ke tempat pemandu sebelum mengambil dompet dan telefon sim4ti serta meninggalkan isterinya dalam keadaan enjin kereta masih hidup.

” Dia (suspek) kemudian keluar bersama anak menaiki kenderaan e-hailing konon ingin mencari wanita itu yang tidak pulang ke rumah dari jam 4 petang Rabu lalu.

” Suspek mengatakan dirinya bersama dengan bantuan pemandu e-hailing dari rumah yang terletak di Putra Perdana sehingga menjumpai kereta yang dinaiki mngsa di tepi tasik PKNS Pinggiran Cyberjaya dan kemudiannya hubungi pihak polis apabila mendapati isterinya tidak bergerak,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Gelang emas masih berada di tangan

Wan Kamarul berkata, pemeriksaan pihak polis yang tiba di lokasi kejadian dapati tiada sebarang kec3deraan pada badan mngsa melainkan telefon bimbit dan beg duit yang tiada bersama dengannya tetapi gelang emas masih berada di pergelangan tangan kiri.

” M4yat mngsa dihantar ke h0spital Serdang bagi tujuan b3dah siasat dan hasil b3dah s1asat yang dijalankan pada Khamis lalu mendapati punca kem4tian adalah disebabkan jervtan di leher.

” S1asatan yang dijalankan ke atas suami mngsa mendapati hubungan kedua-duanya mempunyai masalah kerana lelaki itu melafazkan cer4i pada pada 24 Jun lalu,” katanya.

Beliau berkata, s1asatan mendapati, suspek menjerut leher wanita itu kerana terlalu marah selepas bertengkar berkaitan percer4ian yang mahu difailkan mngsa.

” Suspek mengaku membvnuh isterinya kerana marahkan mngsa yang tetap mahu bercer4i dengannya.

” Mereka sudah berkahwin pada 2005 dan dikurniakan seorang anak perempuan berusia 14 tahun,” katanya.

Katanya, suspek direm4n sehingga 6 Ogos ini bagi membantu s1asatan mengikut Sksyen 302 Kanun Kesksaan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : Malaysia United

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*