10 jam tertinggal dalam kereta bapa, budak perempuan men!nggal dunia

Seorang kanak-kanak perempuan ditemui m4ut selepas tertinggal di dalam kereta bapanya di tempat kerja di Bukit Makmur, Sungai Lalang, Sungai Petani petang semalam.

Menurut lap0ran Harian Metro, kej4dian meny@yat hati itu disedari oleh bapa budak berusia empat tahun terbabit ketika mahu pulang ke rumah.

“Sebelum itu bapa mngsa menghantar kakak mngsa ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Teluk Bayu, Sungai Petani pada 7.30 pagi dan terus ke tempat kerjanya di Bukit Makmur, Sungai Lalang.
“Bapa m4ngsa terlupa bahawa mngsa berada di dalam kereta dan sedang tidur di bahagian tempat duduk belakang.
“Ma4ngsa sepatutnya dihantar ke rumah neneknya di Kampung Bukit, Sungai Pasir sebelum lelaki itu ke tempat kerja,” kata Ketua P0lis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Adzli Abu Shah.

Menurutnya, mngsa dipercayai ditinggalkan di dalam kend3raan itu hampir 10 jam dalam keadaan tingkap tertutup dan enjin kereta dim4tikan.

Tambah Adzli, selepas sampai di tempat kerja, bapa mngsa keluar memandu lori ke beberapa kawasan sebelum pulang semula ke kilang dan menguruskan kerja di dalam bangunan.

Sekitar jam 6.20 petang, bapa m4ngsa berusia 30-an itu melihat anaknya tidak sedarkan diri di bahagian tempat duduk belakang kereta sebelum membuat panggilan kec3masan namun disahkan men!nggal dunia.

Sumber : Harian Metro (Nor Farhani Che Ad)

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*