Akib4t Kawin Kelam Kabut Tanpa Cek Latar Belakang, Isteri Terkedu Bila Dapat Tau Siapa SUAMl Dia Sebenarnya

Saya terpanggil untuk bercerita tentang kisah rumah tangga saya sebab dah tak tahan dengan perangai suami saya.

Awal bulan julai nanti akan masuk tahun ke-6 perkahwinan saya dan suami.

Masa mula-mula saya kenal suami, saya tak selidik sangat latar belakang dia sebab tengah angau kan. Setahun perkenalan kami bertunang.

Sebelum bertunang cuma sekali dia bawak saya jumpa keluarga dia. Saya tengok keluarga dia tak sesenang mana cuma boleh lah untuk hidup.

Sebulan menghampiri tarikh perkahwinan, saya mintak sijil spm dia untuk tolong dia dapatkan pekerjaan sebab lepas kahwin kami akan berpindah ke rumah keluarga saya di selatan.

Dan keluarga dia diutara. Dia cuma cakap okay dan akan suruh adik dia pos sijil spm tu. Last2 saya call adik dia untuk tanya dah pos ke belum sijil abg dia.

Rupa2nya adik dia bagitau yang abang dia sekolah tak habis jadi mana datangnya sijil spm. Saya meng4muk jugak sebab dia tipv saya.

Tapi saya terp4ksa mengalah sebab tarikh perkahwinan dah dekat. Mulanya saya redha mungkin ini nasib saya.

Lepas kami kahwin, saya baru tau yang salah seorang abangnya meningg4l sebab isap d4dah.

Saya cuma berharap yang suami saya takkan mengisap d4adah. Setahun perkahwinan, alhamdulillah takde masalah, dah ade anak sorang pun hubungan kami masih okay.

Cuma masa saya mengandungkan anak kedua, abang dia datang dari kampung untuk mencari kerja disini dan nak menumpang dirumah kami.

(Masa tu kami dah duduk rumah sewa sendiri) saya pun okay la sebab niat nak tolong.

Masa mula abang dia dapat kerja, saya keluarkan duit saya untuk beli pakaian kerja abang dia sebab gaji suami dah habis bayar hutang.

Bila dah lama sangat abang dia tinggal bersama kami saya jadi s4kit hati sebab dia dapat gaji langsung tak tolong beli barang dapur ataupun hulur apa.

Dah la baju suka letak atas lantai dalam bilik air, saya yang kutip dan basuh. Makan pun saya masak untuk dia bawak bekal.

Bila saya masak untuk makan tengah hari, dia habiskan tanpa fikir yang suami saya belum makan..

Bila saya suarakan pada suami, dia cuma boleh cakap nk buat macam mana tu dah perangai dia dari dulu.

Perlahan2 saya mula salahkan didikan emak dan ayah dia..

Last sekali saya terp4ksa halau abang dia dari rumah kami sebab abang dia isap g4nja dan saya terjumpa perlatan tersebut selain saya terjumpa tab milik saya dalam beg sandang dia.

Abang dia kerap kali bawak balik kawan2 yang perangai tak senonoh. Buat macam rumah sendiri tapi tak pernah hulurkan ape.

Masa saya bersalin anak kedua mak mertua saya datang dari kampung nak jaga saya dalam pantang.

Saya pun layan baik jelah tapi setiap hari rasa s4kit hati sebab bila saya ke dapur, pinggan mangkuk dan peralatan memasak berlonggok dalam singki..

Mula lah saya membebel2.. Suami saya marah jugak sebab saya tak jaga hati mak dia..

Dahla saya tensyen dengan abang dia, mak dia pulak macam ni. Bila mak mertua saya nk balik, suami ada hulurkan duit pada maknye dalam rm350.

Saya biar je sebab ingat guna duit dia. Tapi bila check akaun bank saya tinggal seratus lebih je.

Bila tanya suami kenapa guna duit saya bagi kt mak dia, dia boleh cakap yang mak dia susah2 datang dari kampung untuk jaga saya, ape salahnya dia bagi.

Start dri tu saya mula simpan dend4m kt suami..

Masa anak kedua berusia 4bulan, hari tu suami bagitau dia nak keluar dengan kawan sebab nak hantar kereta kawan dia nak jual.

Sampai ke maghrib ada orang call bagitau saya yang suami kena tangkap sebab bawak kereta curi dan saya diminta datang kebalai.

Saya menangis2 kenapa lah suami tipu saya. Last2 saya pergi jugak kebalai dengan adik saya dan tunang kawan suami tu.

Nasib lah mak saya nak tolong jaga anak2 saya. Hampir 2minggu suami berada dalam lok4p dan dibebaskan dengan jaminan polis.

Saya ingat dia dah serik dan takkan buat hal, rupa2nya lagi teruk, atas pengaruh kawan dia isap b4tu/ic3 dan bila saya jumpa dia tak mengaku.

Dia bagi alasan tolong simpankan kawan punya. Tapi saya memang dah tak percayakan dia.

Kami kerapkali bertukar rumah sewa sebab suami dah tak bekerja dan tak mampu bayar sewa.

Pernah sekali bil elektrik dip0tong terus sebab dah banyak tertunggak dan akaun tersebut telah ditutup. Tuan rumah halau kami.

Kami menumpang dirumah mal saya. Ayah saya mengamuk sebab suami tak kerja dan biarkan saya yang menanggung semua.

Sampai satu saat saya buat keputusan untuk bercer4i.. Tapi bila dipujuk mak mertua, hati saya jadi lembut dan saya bagi peluang lagi untuk dia berubah.

Mula2 dia okay dan baik sangat. Jaga anak pun okay, tolong saya basuh baju lipat baju, basuh berak anak, jaga anak semua serba serbi baik lah..

3bulan lepas tu dia berhenti kerja.

Alasannya majikan tak bagi cuti untuk kami balik ke kampung masa buat kenduri aqiqah anak.

Saya pun cakap takpe lah nanti ari kerja lain. Rupa2nya bukan majikan bermasalah tapi dia.

Dia berhutang dengan hampir 1 pejabat dan mereka berpakat untuk datang cari saya mintak bayarkan hutang.

Untuk kesekian kalinya saya menangis sebab terp4ksa tanggung semua, sudah lah rumah, pengasuh, api air dan sekolah anak saya yang tanggung. Dia hanya tau bersenang2 dirumah.

Pejabat saya dekat dengan rumah, dalam 5minit dah sampai. Pernah beberapa kali masa saya balik ada kawan2 dia dirumah dan tanya suami kenapa mereka datang, doa boleh kata saja sembang2.

Dah la barang makanan kt dapur habis dijamu kawan2 dia. Bila saya call mak mertua bagitau yang suami tak kerja, saya yang terpa4ksa menanggung semua, mak mertu cuma diam dan dia tak bagi respon ape2.

Saya dah tak tau nak buat macamana, hari2 kami bergaduh. Malu pada jiran2 sebab suami tak bekerja tapi taknak jaga anak2, dan anak2 dihantar kerumah pengasuh.

Apa keputusan yang patut saya lakukan bila suami tak bertanggungjawab macam ni.

Untuk pengetahuan, suami seorang yang tidak suka sembahyang dan keluarganya juga tidak sembahyang kecuali emaknya..

Berharap yang kt luar sana yang nak kawin muda2 tu, selidik lah latar belakang sebelum meny3sal tak sudah.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : bidaksitu

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*