“Semua Pakai Gelang Putih” Tiga Anggota Tentera Kant0i ‘Fly’ Dari Kem, L@nggar Perlntah Kuar4ntin

Tiga anggota tenter4 yang baru kembali ke Sibu didapati mel4nggar perintah kuar4ntin dan dilaporkan keluar dari kem tentera, lapor Harian Metro.

Ketua Polis Daerah Sibu, Asisten Komisioner Stanley Jonathan Ringgit berkata, pihaknya telah menerima lapor4n daripada orang awam yang terjumpa ketiga-tiga anggota berusia antara 23 dan 28 tahun itu di dalam kereta kira-kira jam 3 petang.

“Orang awam yang melihat ketiga-tiga mereka di dalam sebuah Proton Saga berwarna putih, masing-masing memakai gelang tangan (tanda perlu kuar4ntin) di Jalan Channel.”

“Kehadiran mereka di kawasan awam kemudiannya dilaporkan ke ibu pejabat polis yang kemudiannya menghantar satu pasukan petugas untuk mengesan mereka.”

Gambar hiasan

Menurut Utusan Borneo, mereka didapati masih memakai gelang tangan berwarna putih yang dikeluarkan oleh Kementerian k3sihatan Malaysia (KKM) selepas masing-masing baru pulang dari Kelantan, Melaka dan Johor.

Siasa4tan lanjut turut mendapati mereka telah diarahkan untuk menjalani kuarantin kendiri di berek kem namun sebaliknya tidak dipatuhi.

“Ketiga-tiga lelaki yang merupakan anggota tent3ra dari Kem 14, Jalan Oya di sini gagal memaklumkan dan memberi penjelasan berada di tempat awam dalam keadaan memakai gelang putih kur4ntin PKPP.”

Bagaimanapun, mereka telah dibebaskan dengan jaminan polis dan k3s disias4t mengikut Seksyen 269 Kanun k3seksaan dan Seksyen 22(b) Akta 342 Akta Penceg4han dan Pengawalan peny4kit Berj4ngkit 1988.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*