“Mulianya Cara Robbi Memanggilmu Dik”, Men1nggI Ketika Pulang Solat Asar di Masjid

” Arwh baik orangnya . sangat baik . semua orang malahan yang tidak mengenali akan berkata benda yang sama, bukan hanya kerana perilaku, akhlak dan peribadi, malahan juga penampilan beliau..

” Ya Allah 23 Tahun Kau pinjamkan dunia untuk Ammar dan sekarang Kau tempatkan beliau untuk menyusul alam abadi .. Allahurabbi sungguh mulia pem3rgian Mu ..”

” Takziah buat keluarga Muhamad Ammar Lukman bin Roslan. Semoga roh arwh dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan para Solihin.”

Demikian status dimuatnaik oleh seorang individu berkongsi berita pem3rgian seorang pemuda yang begitu mulia dan dicemburui ramai.

Dijempvt Ilahi ketika berjalan pulang dari masjid

Terdahulu seorang lelaki m4ut selepas dirempvh sebuah kereta ketika pulang dari masjid berhampiran kediamannya di Kampung Mengabang Lekor, Batu Rakit petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, mngsa Mohamad Ammar Lukman Roslan, 23, yang baharu selesai menunaikan solat Asar di masjid itu m4ut di tempat kejadian.

Difahamkan, ketika kejadian mngsa yang bekerja sebagai pembantu kedai runcit itu sedang berjalan di tepi sebelah kiri jalan dari arah Lembah Bidong menghala ke kediamannya yang terletak tidak jauh dari tempat kejadian.

Kereta hilang kawalan

Bagaimanapun, sejurus tiba di lokasi sebuah kereta jenis Perodua Bezza yang dipandu seorang wanita berusia 60 tahun dikatakan hilang kawalan semasa melalui selekoh di lokasi berkenaan.

Ekoran itu, kereta yang dinaiki wanita berkenaan bersama dua lagi ahli keluarganya telah terb4bas ke sebelah kiri jalan dan merempvh mngsa.

Mngsa dipercayai terc4mpak dan kereta itu turut melangg4r papan tanda serta tiang elektrik yang berada di sebelah kiri jalan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik negeri, Superintendan Abd Razak Hasan ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan kejadian berkenaan.

Menurutnya, may4t mngsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk dibed4h s1asat sebelum diserahkan kepada keluarga.

Pemandu serta dua penumpang kereta itu bagaimanapun tidak mengalami keced3raan.

Ucapan takziah dari yang mengenali arwh

” Salam takziah keluarga. rase tak prcaya pun ada..rasenye 2 3 hari lepas baru jupa dia kt kedai faizah..siap bergurau agi ngn saya..tak sangka plk tu gurauan trakhir”, tulis Nor Jihadah

” Salam takziah…smga arwh tenang disana n ditmptkn dikalangan org2 yg briman…amin..alfatihah. Alfatihah .. adik amar mmg baik rah. .. syurga tmpt adik ammar” tulis Mazita

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : http://limauais.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*