Mereka Kej4m, Arwah Sandra sedih dikec4m netizen

KUALA LUMPUR: Beberapa hari sebelum Allahyarham Sandra Dianne ditimpa kem4langan, penyanyi itu sempat berkongsi rasa sedih dirinya menjadi m4ngsa kriti1kan ‘h4ters’ kepada teman-teman yang bersaing dalam Big Stage 2020.

Tidak menyangka dirinya mempunyai ‘h4aters’ atau kumpulan pembe3nci di alam maya, Sandra meluahkan em0si mengenai sikap segelintir netizen yang suka melayangkan kriti1kan berb4ur negatif melalui mesej langsung.

Mendedahkan perkara itu, salah seorang peserta Big Stage 2020, Farisha Iris, 21, mengaku membaca sendiri mesej dihantar ‘h4ters’ kepada Sandra.

“Beberapa hari sebelum Sandra kem4langan, dia berkongsi betapa sedihnya dirinya menerima kata-kata negatif netizen. Arw4h tidak sangka mempunyai ‘h4ters’.

“Saya membaca mesej langsung yang mengandungi kata-kata negatif daripada seorang pengguna laman sosial… Mesej itu cukup kej4m.

“Jadi, saya tidak menafikan, apa yang berlaku kepada Sandra juga dialami kami. Segala-galanya cukup mencabar bagi kami berdepan kecaman netizen,” katanya kepada BH Online.

Farisha berkata, krit1ikan dan komen negatif daripada segelintir netizen menyebabkan dirinya dan rakan-rakan yang berjuang dalam Big Stage 2020 tewas dalam emosi.

Akui Farisha dia dan rakan-rakan melalui pengalaman yang sangat mencabar, apatah lagi pada era laman sosial ini.

Namun, untuk kekal positif, naib juara program Idola Kecil musim keempat itu mengelak daripada membaca komen netizen di laman sosial.

“Biarlah saya muat naik apa sekali pun, saya elak membaca komen kerana tidak mahu sakit hati. Apabila kita sakit hati, nanti kita geram dan menyumpah. Ini membuatkan kita pula berdosa.

“Jadi, lebih baik saya tidak baca atau balas komen sedemikian. Biarlah orang tak suka saya sekalipun, saya buat hal sendiri sahaja. Saya tahu apa yang saya perjuangkan dalam Big Stage 2020,” katanya.

Farisha yang popular dengan lagu Tak Malu bersyukur mempunyai rakan seperjuangan yang menyokong dan sentiasa memberi semangat jika salah seorang daripada mereka sedih.

“Seperti yang kami lakukan kepada arwah Sandra, kami saling memberi kata-kata semangat.

“Malah, kami ada tenaga pengajar seperti Cikgu Shafi yang banyak memberi dorongan,” katanya yang ditemui pada konsert tribute istimewa, Sandra Dalam Kenangan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), malam tadi.

Pada konsert dua jam itu, Farisha mendendangkan lagu Cinta Sejati nyanyian asal Bunga Citra Lestari.

Selain Farisha, rakan-rakannya turut mendendangkan lagu istimewa mengenang pemergian Allahyarham Sandra yang meninggal dunia, Jumaat lalu, selepas enam hari tidak sedarkan diri di Hospital Putrajaya.

VIDEO :

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : BH, Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*