“Tak ada bantuan oksigen cuma..” – Saksi ded4hkan apa yg berlaku depan mata sampai alat bantuan pernafasan dic4but

Seorang pes4kit di Hospital Putrajaya, Amni Fatnin mendakwa dia adalah saksi yang berhampiran dengan katil bintang Big Stage 2020 Sandra Dianne sepanjang arw4h mendapat raw4tan di situ.

Menurut Amni, arw4h ditempatkan berhadapan dengan katilnya selepas dipindahkan dari Unit Raw4tan Rapi (1CU) pada hari Khamis.

“Rasa terpanggil untuk cerita apa sebenarnya yang berlaku di depan mata.

Kom4nya macam tidur

“Hari Khamis (10.9.2020), seorang pes4kit dari w4d 1CU masuk bilik yang sama dengan saya, katilnya di sebelah depan saya.

“Wajahnya tenang, bersih, cantik. Kom4nya macam tidur. Sesekali jurur4wat datang, doktor datang panggil namanya, ‘Alesandra, Alesandra’.

Ibunya lap air mata si anak

“Ada seorang perempuan yang setia menjaga di sisi, pakai mask, susuk badan macam orang muda, jadi pada perkiraan saya itu kakaknya, hakikatnya itu ialah ibu yang sangat sayangkan anak perempuannya.

“Doa dan doa, bacaan Yassin terus dibacakan. Ada juga sesekali si ibu pasangkan voice note kata semangat, (mungkin dari saudara atau sahabat dekat) di telinga pes4kit.

Pes4kit tetap tenang macam tidur

“Tiada respon dari pesakit kecuali air mata. Nampak ibunya lap air mata si anak.

“Bila si ibu turun, naik pula seorang lelaki, bacakan yasin, azankan di telinga pes4kit, baca syahadah di telinga pes4kit. Pes4kit tetap tenang, macam tidur. Kemudian saya tidur tak sedarkan diri (kesan bius pembed4han di badan masih ada)” tulisnya di laman Facebook.

Jelas Amni, keadaan yang tenang berubah menjadi riuh apabila arw4h berada dalam keadaan tenat pada jam 11.00 malam.

“Jam 11 malam, jurur4wat kejut untuk makan ubat. Dari sudut langsir yang sedikit terselak, nampak pes4kit yang tenang tadi, mula tenat. Doktor, jurur4wat berkumpul, dengan sangat bersungguh cuba selamatkan pes4kit.

“Dengar tumit kasut si ibu berlari masuk bilik sambil menangis, mintak ditemani, mintak kekuatan. Lepas saya makan ubat, munt4h, cucvk jarvm dan masuk ub4t, saya tidur lagi tak sedarkan diri,” tulisnya lagi.

Tambah Amni lagi, ketika dia ingin pergi ke tandas pada jam 2 pagi dia menyedari arw4h sudah men1nggal dunia selepas mendengar tangisan dari ibu Sandra.

Malah tegas Amni, tuduhan yang mengatakan ibu arw4h yang mencabut alat pernafasan sama sekali tidak benar kerana tidak ada bantuan mesin oksigen diberikan.

“Jam 2 pagi Jumaat (11.9.2020) saya terjaga sekali lagi. Kali ni kerana esakan si ibu. ‘Anakku, Anakku, Oh Tuhan, Anakku’. Dengar suara lelaki cuba pujuk isterinya, ‘ikhlas, ikhlas, lepaskan’. Mesin pun dah tak bunyi.

“Saya panggil jurur4wat untuk papah saya ke tandas. Dari tandas saya nampak jelas jen4zahnya. Entah kenapa. Tenang sangat. Macam tidur.

Wajahnya putih bersih dan tenang sangat

“Wajahnya putih bersih, macam kapas. Tak ada satu calar pun di muka, subhanallah, langsung tak macam kemal4ngan. Kemudian saya tidur lagi tak sedarkan diri, kesan bius belum habis.

“Bila saya bangun keesokan pagi, katilnya dah kosong. Jenaz4hnya dah dibawa turun. Dan bila saya bertanyakan jurur4wat, baru saya tahu dia itu seorang artis, Sandra Dianne.

Kematia-nmu disebut, dicemburui dan ramai yang doakan kamu

“Semoga awak husnul khotimah, Sandra. Sungguh, kem4tianmu disebut, dicemburui. Ramai yang doakan kamu.

“Jadi, di manakah kemanusian kamu bila kata arw4h ‘m4ti katak’, ‘ibu arw4h sengaja memilih untuk cabut oksigen di hari Jumaat ‘.

Ibu arwah yang paling terkesan

“Ibu arwah lah yang paling terkesan, sedih dan tak bersedia untuk kehilangan anaknya, tak mungkin si ibu yang memilih hari untuk nyawa anaknya dicabut.

“Dan sebenarnya tak ada pun bantuan oksigen pada arw4h. Yang ada cuma tiub. Saya cuma cerita apa yang saya nampak, dalam keadaan separa sedar,” tulis pes4kit katil nombor 12.

Sebelum ini, Syakinah terkilan dengan seorang netizen yang meninggalkan komen biadab dengan mengatakan kem4tian anaknya sebagai m4ti katak.

Belum reda dengan satu fitn4h, Syakinah did4kwa menjadi punca kem4tian anaknya itu.

Sandra Dianne telah menghembuskan nafasnya yang terakhir kira-kira pukul 1 pagi tadi setelah enam hari bertarung nyawa akib4t kemal4ngan.

Pada Sabtu lalu, Sandra atau nama sebenarnya Alessandra Dianne Ampuria, 26, terlibat dalam satu kemal4ngan kereta di Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) ketika menuju ke Putrajaya International Convention Centre (PICC) bagi tujuan rehersal.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : Gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*