“DatangIah Tngok Keadaan Saya..” – Rayuan M. Daud Kilau Pada Semua Ekoran Ksihatan Makin Mer0sot

BAGAN DATUK: Keslhatan semakin mer0s0t ditmbah pendapatan terj3jas selepas empat tahun tidak dapat membuat persmbahan pentas.Demikian nasib menlmpa penyanyi veteran, Datuk M. Daud Kilau ketika mrayu bntuan peIbagai pihak dengan wang slmpanannya banyak dihbiskan membeli ubat.

Menurut seniman berusia 83 tahun itu, kesihatannya semakin mer0sot sejak beberapa thun lalu kerana menghldap kncing mnis, sak1t plnggang dan jntvng tidak stabiI.

Sejak mengaIam k0mplikasi membuanng air keciI pada 2016, tahap keslhatan seniman ters0hor, Datuk M Daud Kilau ini semakin mer0sot. Sejak dari tempoh itu, Raja GeIek negara itu sudah tidak mmpu lagi menghiburkan orang ramai, kuudratnya makin terbtas.

Lntaran keuzurran itu juga, penghibur berusia 83 tahun itu lebih bnyak menghbiskan masa di rumah selain memberi f0kus pada usaha memulihkan penyakltnya.

“Saya hanya mahu menghabiskan slsa hdup ini, berapa lama lagi Allah bagi saya,” kata penyanyi yang sangat msyhur dengan lagu Cek Mek Molek ini lagi.Saya juga menghldap sk1t knc1ng man1s, kbas kaki dan tngan serta pinggang yang rasanya saklt sangat.

“Saya dah tak Iarat nak berdiri dan bergeIek di atas pntas lagi. Tak boleh nak buat persembahan lagi,” kata M Daud meluahkan penderltaan yang ditnggung.Lntaran kudrat yang tidak mengizinkan, M Daud terpaksa men0Iak banyak tawaran menyanyi biarpun hanya dikehendaki duduk di pentas sambil menyanyi.

Beliau yang menetap di kampung halamannya, Kampung Sungai Balai, Bagan Datoh, Perak prnah mengusahakan tnaman kelapa matag dan koko.Namun tnaman yang diusahakannya tak menjadi disebabkan keadaannya yang sudah tidak Iarat. Dia berharap peminat mend0akan kesihatannya dan bntuan diberikan kepadanya bagi mmbantu meneruskan kehidupan seharian.

“Setiap kali kalau rndukan peminat, saya tatap koleksi baju labuci yang masih saya simpan dengan rapi,” tambah M Daud lagi.

Sumber : Utusan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*