Ustaz Ebit Lew Bergegas Ke Kuantan, Rupanya Akak Kaki Kudvng Dah Men1nggal Dunia

Tular beberapa ketika dulu apabila berita mengenai kedh4ifan kehidupan seorang kakak yang kehilangan sebelah kaki, mendiami bangunan yang ditinggalkan sehingga 3 tahun.

Berita itu membawa pendakwah dan penceramah bebas terkenal yang dermawan yang sanggup menolong kakak ini iaitu Ustaz Ebit Lew.

\

Ustaz telah menolong keluarga itu mencari rumah untuk memudahkan dan untuk keselesaan mereka.

Hari ni, sekali lagi kita mendengar khabar mengenai kakak ini iaitu beliau telah men1nggal dunia tengah hari tadi, berita kem4tian kakak itu telah dikongsi oleh Ustaz Ebit Lew di ruangan Facebook Peribadinya.

 

“Ya Allah tengah hari ini dapat berita akak yang tiada kaki baru saya pindahkan ke rumah baru pada hari lahirnya baru sahaja men1nggal dunia. Kami terus bergegas ke Kuantan dengan Van Jen4zah.

Baru beberapa hari pindah rumah baru. Katanya hari tu. Allah dengar doa saya. Saya dapat pindah rumah baru dekat pula dengan kubvr anak perempuannya yang baru men1nggal tahun lepas ketika umur 12 tahun.

 

 

Sampai jer adik ni terus pelvk saya menangis. Syukur mak dapat masuk rumah baru. Mak gembira sangat ustaz. Mak nak jumpa ustaz lagi. Mak tak sangka Allah hantar ustaz. Tak berhenti menangis. Nak tahu tak kenapa kami jadi rapat. Dia dah tiada sesiapa lagi dalam hidupnya. Ayahnya minor str0k. Adik dah tiada. Dia sendiri 0ku pembelajaran. Lemb4m. Baik anak ini ya Allah. Selama ini dia mandikan dan uruskan maknya. Teman rapat hanya maknya.

Ujian dirimu adik. Innalillahi wa inna ilaihi rajiun. Terima kaseh kawan dan saudara jauh yang hadir. Terima kaseh imam, jiran yang mandikan jen4zah. Semoga Allah hadiahkan syurga Firdaus untuk kakak. Kakak orang baik dan sabar.”

Takziah diucapkan kepada keluarga, semoga dipermudahkan segalanya kerana setiap yang hidup mesti akan pergi kepada penciptaNYA.. kita berharap keluarga Arw4h akan redha dan kuat.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

 

Sumber: Fb Ebit Lew

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*