“Bergetar suara DG Hisham tahan sebak, mata pun nampak bergenang” – Netizen Sedih Lihat Wajah Penat Dr Noor Hisham

Peningkatan kes C0VID 19 di Malaysia sebanyak 2 kali ganda daripada hari sebelumnya memang benar-benar beri kejutan hebat buat kita semua.

691 kes dicatatkan semalam dengan 4 kem4tian yang mana salah seorang m4ngsa merupakan seorang bayi berusia 1 tahun. Ya Allah sedihnyaaa… 

 

Meskipun kes tersebut merupakan kes tertinggi yang pernah dicatatkan sepanjang musim C0VID 19 melanda negara, pihak kerajaan tetap positif dan menjelaskan bahawa sebahagian k3s tersebut berada di dalam zon merah dan dalam kalangan tah4nan penj4ra di Kedah.

Pun begitu, peningkatan kes tersebut tidak dapat meredakan riak wajah risau Ketua Pengarah Kesihatan kita, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah dalam sidang media maya semalam. 

DG Hisham nampak sedih – Netizen 

Disebabkan terp4ksa menjalani tempoh kuar4ntin kerana menjadi kontak rapat Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Dr Noor Hisham semalam terp4ksa membuat sidang media atas talian.

 

Walaupun Dr Noor Hisham memakai pelitup muka, netizen katanya dapat melihat kegusaran dan reaksi penat pada wajah beliau semasa menyampaikan sidang media. Ramai di kalangan netizen meluahkan rasa simpati terhadap beliau termasuklah golongan artis yang sedih dengan apa yang berlaku.

 

 

 

“Semoga DG Hisham dan semua frontliner diberikan kekuatan”

Seakan-akan memahami situasi yang dihadapi ketua pengarah kesihatan tersebut, netizen semuanya mendoakan Dr Noor Hisham dan fr0ntliners yang lain kuat dalam menghadapi dugaan ini.

Apa-apapun marilah kita semua terus menjaga SOP masing-masing dan jangan menjadi sebab kepada pertambahan jumlah kes C0VID 19. Kalau korang sayang DG Hisham, marilah kita sama-sama berusaha kembalikan angka kosong bagi k3s C0VID 19 di negara ini.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*