Rakaman Anggota TLDM M4ut Dirempuh Myvi Hingga Melambung. Pemandu Wanita Pula Sah Pos1tif Ddah

Warganet hari ini dikejutkan dengan rakaman dashcam sebuah kereta meluncur laju dan merempuh sebuah kereta lain yang berhenti di persimpangan lampu isyarat.

Lebih menyedihkan apabila pemandu lelaki berusia 31 tahun yang dilanggar itu telah men1nggI dnia.

Susulan itu, polis telah menahan pemandu Perodua Myvi yang juga seorang wanita berusia 23 tahun terbabit kmaI4ngan dengan dua kenderaan di Kilometer 4 Jalan Johor Bahru – Kota Tinggi, di sini semalam.

Difahamkan pemandu itu adalah wanita berusia 23 tahun. di mana kmaIangan terbabit tular di media sosial selepas kereta berkenaan hilang kawalan dan melambung sebelum merempuh dua kereta lain hingga terbalik.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Mohd Padzli Mohd Zain berkata, ujian saringan ke atas pemandu itu mendapati dia pos1tif ddah dan akan disiasat mengikut Sksyen 15(1)(a) Akta Ddah Berbah4ya 1952.

” Dia yang sudah ditahan turut dis1asat mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Mohd Padzli berkata, siasatan awal pihaknya mendapati kmaIangan kira-kira 9 pagi itu berlaku apabila pemandu Perodua Myvi hilang kawalan dan melangar tembok pembahagi jalan sebelum merem-puh Honda Accord dan Proton Iswara di persimpangan lampu isyarat menghala Plaza Pelangi.

” Akibatnya, Perodua Myvi dan Honda Accord terbalik dan pemandu Honda Accord ced3ra di kepala serta men1nggI dnia di tempat kejadian,” katanya.

Pemandu Proton Iswara berusia 78 tahun pula ced3ra.

Sementara itu, Komander Operasi, Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Larkin, Pegawai Bomba Kanan II Nordatul Badrol Abd Rahman berkata, pihaknya sebuah jentera dengan kekuatan sembilan anggota ke lokasi dan mengeluarkan mngsa yang berada di Honda Accord.

” Mngsa berusia 31 tahun ters3pit di bahagian pemandu dan kami menggunakan peralatan khas untuk mengeluarkannya.

” M4yat kemudian diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya memberitahu operasi ditamatkan pada 10 pagi.

Terdahulu tular di media sosial rakaman kamera perakam video (dashcam) memaparkan sebuah kereta Perodua Myvi yang bergerak laju merempuh kereta Honda Accord sehingga menyebabkan pemandu Honda itu maut serta-merta di tempat kejadian.

KmaIangan yang berlaku di Jalan Harimau Tarum berhampiran Plaza Pelangi itu menyebabkan Mohd Rizal Buseri, 31, meninggI dnia manakala pemandu Myvi Nur Fatin Nazrah, 23, dan seorang lagi mngsa, Chang Ah May, 78, mengalami cedera ringan.

Menurut Komander Operasi, Pegawai Bomba Kanan II Nordatul Badrol Abd. Rahman, sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Larkin dengan kekuatan sembilan anggota telah dikejarkan ke lokasi kejadian sejurus laporan kec3masan diterima.

” Setiba di lokasi kejadian, pasukan keluaran operasi mendapati sebuah kereta yang dipandu salah seorang mngsa dalam keadaan terbalik dan dia tersepit di bahagian pemandu.

” Tindakan operasi mengeluarkan mngsa tersepit menggunakan peralatan khas menyelamat hanya mengambil masa dua minit. Namun dia disahkan men1nggI dnia di tempat kejadian oleh petugas Kementerian Kesihatan,” katanya.

Sementara itu, netizen meluahkan rasa sedih dengan perkara yang berlaku dan mendoakan agar keluarga mngsa tabah menghadapi kejadian yang menimpa.

Mereka juga mahu pemandu Myvi dikenakan tindakan tegas kerana dipercayai tidak memiliki lesen memandu selain cukai jalan yang tamat tempoh.

Jnazah Mohd Rizal Buseri telah selamat dilebumikan petang semalam.

Difahamkan Allahyrham LK Kom Mohd Rizal Buseri seorang anggota TLDM men1nggalkan seorang balu dan tiga anak yang masih kecil.

Salam takziah buat seluruh ahli keluarga semoga dicucvri rahmat ke atas r0hnya dan ditempatkan dikalangan yg beriman serta dikasihiNya aamiin aamiin ya rabbal alamin.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : Malaysia United

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*