“Asal Macau Sc4m Je Kami Ditduh, Lpas Ni Fltnah Apa Lg Yg Kami Kena Tanggvng?”– Luahan hati Datin Alyaa

Tmpuan orang ramai sekarang terarah kepada lsu pen4ngkapan individu yang diprcayai terbabit dengan slndiket Macau Sc4m yang dlsyaki telah mengaut keuntungan ‘atas angln’ dan membabltkan niIai ratusan juta ringgit.

Difhamkan ia kembali menjadi tmpuan apabila ada beberapa ‘t0kan besar’ didkwa turut memiIiki empat cawangan rangkaian perniagaan francais minuman yang diusahakan peIawak Shuib, Sepahtu.

Disebabkan itu juga, Shuib turut dipanggiI oleh pihak Suruhanjaya Pencgahan Rsuah Malaysia (SPRM) untuk membantu memberikan kterangan. Beliau bagaimanapun sudah dibeb4skan selepas memberi kterangan.

Kisah gaya hidup terlebih mewah membabitkan daIang utama ke$ terbabit juga telah tuIar di medla s0siaI sehingga menyebabkan orang ramai mahu sspek dikenakan hukvman sewajarnya.

Svspek utama Iarikan diri

Namun menerusi berita terkini pada hari ini,pihak p0Iis difhamkan sdang giat memburru leIaki bergelar Datuk Seri yang juga sspek utama sindlket pengvbahan wang hram selepas dia meIarikan diri sebaik dibebaskan Suruhanjaya Pencgahan Rsuah (SPRM), kelmarin.

Menurut sumber, sepatutnya lelaki terbabit turut dithan p0Iis bagi membantu slasatan berhubung ke$ pusat panggiIan memb4bitkan kgiatan jvdi dalam talian.

” Bagaimanapun, sspek difahamkan bertindak mem4njat pagar di beIakang bangunan SPRM sebelum meIarikan diri.

” P0Iis yang ketika itu berada di hadapan bangunan SPRM hanya smpat mnahan seorang lagi sspek yang juga daIang utama slndiket itu bersama dua anggota p0Iis bagi membntu slasatan kes terbabit,” katanya.

Sumber berkata, sehubungan itu, p0Iis kini giat mengsan sspek yang menghiIangkan diri selepas dibbaskan.

Dalam perkmbangan sama, Ketua Jabatan Slasatan Jnayah (JSJ) Kuala Lumpur, Senior Asisten K0misioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata, poIis akan mnahan semula tiga individu selepas mhkamah men0Iak perintah r3man terhadap mereka semalam yang dithan berhubung ke$ pusat panggilan membabitkan kgiatan jvdi dalam talian.

Katanya, seorang lelaki dan dua anggota p0Iis dithan kelmarin selepas dibbaskan SPRM yang sebelum ini dir3man bagi membantu slasatan berkaitan ke$ pengubbahan wang hram.

Nik Ros Azhan berkata, bagaimanapun mhkamah menolak perm0honan untuk mendapatkan rem4n itu namun mereka kini dithan semula membabitkan satu lagi lap0ran berkaitan perjvdian di Cheras.

” Kita akan than mereka semula bagi membntu slasatan berkaitan perjvdian di daerah Cheras yang berkaitan dengan tiga individu ini.

” Perm0honan rman baharu akan dip0hon supaya slasatan dapat dijalankan,” katanya ketika dihubungi semalam.

Harian Metro sebelum ini meIaporkan p0Iis memb3rkas tiga individu yang sebelum ini dithan oleh SPRM berhubung ke$ pusat panggilan memb4bitkan kgiatan jvdi dalam talian.

Pengarah Jabatan Slasatan Jnayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed, berkata ketiga-tiga individu itu akan direm4n bagi membantu slasatan.

Muat naik st0ry terbaru mengenai ‘fltnah’

Terbaru , meIalui laman medla sosiaI lnstagram , Datin Alyaa diIihat memuatnaik st0ry terbaru berkenaan ‘fltnah’.

“Fltnah itu dimuIakan oleh orang yang jhat, disbar oleh orang yang khlanat, didengar oleh orang yang mahu subahhat dan dipercayai oleh orang yang tak slasat , Semoga kita dijauhkan.”

Lepas ni fltnah apa lagi ?

“Macau sc4mm je kami ditduh, orang buat panggiIan paIsu siap boleh borak-borak petlk nama Eddy Kana kami ditduh , bnduan lari pun kami ditduh, lepas ni fltnah apa lagi ?” tulisnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : Instagram / Asia Kini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*