“Iesya Toh, terima kasih banyak sebar dan fitn4h saya” – Shuib

Semalam Shuib Sepahtu telah upload gambar keretanya jenis Ford Ranger di depan kedai Bubble Bee bersama isterinya.

Ford Ranger itu dikatakan antara kereta mewah yang telah disit4 oleh pihak SPRM kerana kes ubah wang yang sedang dalam sias4tan.

Dengan adanya gambar terkini bersama keretanya itu, ini sekaligus menepis dakw4an bahawa Shuib Sepahtu ada terlibat secara langsung dengan kegiatan yang sedang disi4sat oleh pihak SPRM.

Diketahui ramai Iesya Toh antara individu yang lantang dalam menyuarakan kes ini, dan ada follower yang meminta Iesya Toh minta maaf pada Shuib.

Iesya Toh dilihat dengan rendah diri telah memberi respon dan memohon maaf kepada Shuib kerana ada membuat post berkaitan kereta berkenaan.

Mohon maaf kat Shuib Sepahtu post gambar kereta kamu, even repost from facebook”.

Dalam pada itu, diruang instagram juga, Shuib dilihat ada memberi respon dan turut tag nama Iesya Toh. Ini tulisnya: “Iesya Toh, terima kasih kerana banyak sebar dan fitn4h saya. Saya doa agar awak diberkati dan dirahmati selalu”.

Perbualan ini sekaligus membuatkan ramai follower yang memberi respon mereka di post berkenaan. Ada yang meyokong Shuib dan ada yang kagum dengan Iesya Toh kerana beri mohon maaf secara terbuka.

Sementara itu, melihat di IG Iesya Toh, pengacara ini ada member respon balas tentang dakw4an dia ada membuat ftnah ke atas Shuib, sebaliknya mengatakan apa yang ditulis adalah berdasarkan fakta semata.

Salam semua. Saya ada je ni tak lari. Sya bukanlah seperti yang lain, akan meroyan bila kena tag. Tak, kita ni tulis mengikut rekod awak okey, sila berlaku adil okey.

Fakta adalah sememangnya kereta itu kena sit4 bukan. Sya nak tanya, ada tiga point. Pertama, ada tak penah4nan dibuat oleh pihak SPRM? Yang keduanya, ada tak kenderaan tersebut kena sita? Ketiga ada tidak penyias4tan berkenaan ubahan wang”.

Oleh itu sekiranya semua tiga point ini ada, ini bermakna bukanlah satu ftnah. Kalau kes ftnah kenapa tak tag SPRM“.

Jika Sya salah, maka anda juga cakap bahawa SPRM salah juga. Sya hanya kongsikan berita ini dari media perdana dan bersuara untuk mereka yang dah kena ani4ya“.

Berapa banyak kereta yang dah kena sita, apa lagi aset kena? Sila nilaikan sendiri, tanpa sebarang prajvdis”.

View this post on Instagram

Assalamualaikum semua 🤲🏻😍 Ada ni tak lari 💃🏻 Sya bukan mcm yg lain, meroyan bila ditagged.. tak.. Kita tulis berdasar Rekod awam ok?….let’s be fair. FAKTANYA MMG KERETA ITU DISITA KAN? Sya nak tanya, 1. Ada tak penahanan dibuat oleh SPRM? 2. Ada tak kenderaan disita? 3. Ada tak pyiasatan bkenaan pgubahan wang haram? So jika ketiga2 ni ADA, maknanya bukan fitnah! Kalau ckp fitnah, kenapa tak tagged SPRM yg ikut logik yg sama tak disiasat sedalamnya sebelum sita? Kalau anda ckp Sya salah, anda juga ckp SPRM salah.. Sya hanya share news dari media Perdana & bersuara utk mereka yg teraniaya. Dan berapa Byk kereta yg disita ya? Apa lagi aset yg disita ya? Nilaikan sendiri♥️🇲🇾 #TanpaPrajudis @yana_meto @iam_ninanariena @azreyyie @butar_dbb @mohd_heerzee salimauddra @rotitelor_ @wan.h4ziq @___arwindyana @9.julieya @taqimjolah @handbagauthenticccccccc @fattyy_izam @teko.media @janghae_ @muhdnasrullah._ hasmawiiii pisshhaanngg syauqizk emeershoib heijihattori14 asulramlieyy nuraishah787 @siddik_masyuri @dznnrhlm @afqhqal_00 mr_kerol_ _opman @liyzaazizlova7 @zuf4rw4h4b @hageacophea supi.sf_ matbond45 @syafizulamr mariaaa_alfia diana697012 @ecgsb16

A post shared by Iesya Toh (@iesya_toh) on

Kemudian pihak media ada menghubungi Iesya Toh tentang isu ini namun pengacara ini memohon maaf kerana tak mahu lagi becakap dan memanjang isu ini.

Sumber : news-tel.com

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*