Beraninya Dia Nak Buang Semua Raja Raja Melayu, Tak Sangka Polis Ded4h Siapa Sebenarnya Dia

Biadap dan kurang ajar! Ini yang patut disebut untuk lelaki berbangsa India ini. Dia telah memuat naik satu video dimana dia luahkan ketidak puashatian terhadap kerajaan sekarang.

Melalui suatu video yang berdurasi 1:32 saat, seorang lelaki keturunan India, telah membuat suatu video dan di dalam video tersebut, lelaki tersebut telah membuat pernyataan seperti yang berikut;

“ Kalau saya dapat Perdana Menteri, 4 hari cukup, 4 hari cukup.  Satu, terbang semua topi-topi Raja Melayu. Tak perlu ada Raja-Raja lagi. Kasi buat 100% negara demokrasi. Tak perlu kita ada Raja Malaysia, makan gaji tiada kerja, tax dia orang makan, tax rakyat juga”.

Laporan polis telah dibuat terhadap lelaki tersebut kerana mengh1na Raja Raja dalam Malaysia.

KERTAS siasatan dibuka terhadap Ganesparan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 kerana mendatangkan kebencian atau penghinaan terhadap mana-mana raja atau kerajaan. FOTO Ihsan Polis

KERTAS siasatan dibuka terhadap Ganesparan mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 kerana mendatangkan kebencian atau penghinaan terhadap mana-mana raja atau kerajaan. FOTO Ihsan Polis

Polis membuka kertas si4satan berhubung satu kenyataan mengh4sut membabitkan seorang lelaki menerusi satu rakaman video yang tular di media sosial, baru-baru ini.

Pengarah Jabatan Si4satan Jen4yah (JSJ) Bukit Aman Datuk Huzir Mohamed berkata, video berdurasi satu minit 33 saat itu mempunyai kecenderungan mengh4sut (untuk menanam kebencian) terhadap raja dan kerajaan.

“Kami mengenal pasti sebagai Ganesparan Nadaraja berusia 38 tahun yang beralamat terakhir di P-1-5 RH Pangsa Flat MPS Jalan Tan Sri Manickavasagam, Seremban di Negeri Sembilan.

“Si4satan dilakukan mendapati lelaki itu kini berada di luar negara sejak November 2017, malah suspek turut dikehendaki untuk tiga kes lain berkaitan ugvtan dan h4sutan,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 kerana mendatangkan kebencian atau penghin4an terhadap mana-mana raja atau kerajaan.

“Kes itu juga disi4sat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 kerana penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian.

“Kami akan mengambil tindakan tegas mengikut peruntukan undang-undang ke atas mana-mana pihak yang cuba menjejaskan ketenteraman awam serta keselamatan negara,” katanya.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Kasi Viral Press

Sumber : HMETRO ONLINE/http://www.awatttsyeikhh.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*