“Ada Berita TV3 Sebut Nama Kami? Yang Menghasuut Ni Pun Ac4h2 Ahli Syvrga” Isteri Dato Addy Kana

Isu penangkapan suspek Mcau Sc4m yang menggunakan artis bagi tujuan ‘mencuci’ duit hram h4ngat diperkatakan ramai sejak awal bulan ini.

Malah berpunca dari berita mengenai pelawak Shuib Sepahtu yang dipanggil ke SPRM bagi membantu siasa4an, orang ramai semakin berminat untuk mengetahui perkembangan lanjut tentang kes ini.

Difahamkan antara yang ditahan oleh SPRM bagi membantu sias4tan adalah individu dikenali sebagai Dato Addy Kana dan isterinya Datin Alyaa Syuhaila.

Walau bagaimanapun setakat ni, nama mereka tidak disebarkan secara rasmi kerana belum disabiitkan bersalah.

Terbaru, Alyaa menerusi satu hantaran di Instagram telah memberi penjelasan dan meluahkan perasaannya terhadap apa yang berlaku.

Menurut Alyaa, beliau dan suami tiada kaitan dengan kegiatan penipvan atau penggubahan wang hram dan hanya dipanggil SPRM bagi membantu si4satan.

Saya dan suami tidak terb4bit

” Saya pernah cakap sebelum ini saya dan suami tiada kaitan dengan Mcau Scam ni. Kalau saya men1pu duit orang dah lama saya lari dan tutup IG ni.

” Tapi orang fiitn4h kami sana sini cakap kami Mcau Sc4m. Ada berita TV3 mention nama kami?

” Berhenti lah buat cerita bukan-bukan. Biar p0lis buat sias4tan kalau dah ada bukti kami Mcau Scam baru korang semua boleh cakap apa saja.

” Kalau kami ni Mcau Sc4m buktikan dulu. Kalau kami tak buat scam boleh jatuh fiitn4h. Yang mengh4sut ni pun acah-acah ahli syurga.

” OKT maksudnya Orang Kena Tahan, tapi belum tentu orang kena tahan itu bers4lah, SPRM jalankan sias4tan.

” Kes ini pun masih dalam sias4tan dan kami memberi kerjasama sepenuhnya untuk membantu SPRM.

Tular rakaman pemanggil sc4mmer meng4ku bos mereka adalah Dato Addy Kana

Sementara itu, minggu lalu tular satu panggilan telefon dari seorang dipercayai sc4mmer yang meng4ku sendiri bahawa Dato Addy Kana adalah bos besar mereka.

Individu terbabit dengan berani mengatakan Addy Kana yang baru-baru ini ditahan SPRM, akan terlepas dari kegiatannya kerana mempunyai kabel kuat.

Rakaman yang berdurasi lebih dari 10 minit itu tular di media s0sial dan rata-rata orang ramai percaya dengan rak4man tersebut dan yakin bahawa suami Datin Alyaa iaitu Dato Addy Kana ada terlib4t sama dalam ‘Mcau Scam’

Bagaimanapun rakaman audio yang tular itu tidak dapat dis4hkan kes4hihannya.

Datuk Seri yang lari panjat pagar bukan suami Datin Alyaa

Berkenaan isu seorang svspek bergel4r Datuk Seri yang berjaya melarikan diri, didapati ia bukan Dato Addy Kana.

Ia susulan polis mended4hkan identiti suspek terlibat dalam Mcau Scam yang mel4rikan diri itu dikenali sebagai Goh Leong Yeong, 32, beralamat di Blok 25B2-5-8 Miharja Condo, Jalan Cheras di ibu negara.

Sebelum ini Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Azam Baki menges4hkan penahanan 20 individu termasuk lapan pegawai polis dan seorang warga China, selain akan membuat beberapa siri tangkapan lain.

Setakat ini SPRM sudah membekukan lebih RM80 juta daripada 730 akaun bank dan menyita wang tunai RM5 juta.

Selain itu, SPRM turut merampas 23 kenderaan mewah pelbagai jenama serta motosikal berkuasa tinggi yang dipercayai dibeli hasil daripada aktiviti jvdi dalam talian tempatan.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*