Remaja Slndr0m D0wn Ini Kesedihan Smpai Mngalirkan Airmata Slpas DibvIi Dalm Tiktok. Sekali Neelofa Masuk Komen

 

Kisah pengacara popular Neelofa yang berniqab sejak beberapa hari lalu mendapat reaksi luar biasa warganet.Dek kerana populariti yang dimiliki Neelofa, ramai peminat berasa menyatakan sokongan kepadanya sehingga ada yang mahu mengikut jejaknya.

Pengaruh Neelofa di media sosial sememangnya tidak boleh din4fikan. Setiap hantaran atau apa yang ditulis pasti akan mencvri perhatian ramai. Terbaru Neelofa tersentuh dengan apa yang berlaku kepada seorang gadis 0KU yang menjadi mngsa ‘buuli cyber’.

Neelofa turut mengakui berasa terkiIan apabila seorang kanak-kanak sndrom d0wn dikenali Puteri Bulan ‘dibuuli’ di aplikasi TikTok.

Neelofa berkata, apa yang dilakukan anak syurga itu hanyalah menyebarkan positiviti dan berseronok.

” Sed1h apabila dia terpksa berdepan dengan segala komen negatlf, sedangkan apa yang dia buat hanyalah berkongsi positiviti dan keseronokan.

” Teruskan jadi diri sendiri Puteri Bulan,” tulisnya di Twitter.

Neelofa turut berkongsi satu video daripada seorang pemilik akaun di Twitter yang mempertahankan gadis terbabit.Perkongsian video berkenaan menerima lebih 12,000 ulang kicau (Retweet) serta 22,000 tanda suka.

Menerusi video itu, pemilik akaun dikenali Farahalien mengakui kesaI apabila video TikTok yang dimuat naik Puteri Bulan dicem4ri dengan kata-kata kurang enak, dipercayai ditulis oleh kanak-kanak lain yang juga pengguna TikTok.

” Saya haru memberi respon kepada benda ini kerana saya memang sak1t hati giler

” Ok pertama sekali saya suka sangat dengan video Puteri Bulan ini.

” Tapi bila saya skroll ke bawah, saya nampak banyak sangat komen negatif seperti, “kau budak lagi, tiberr menda b#bi, gedikk..”

” Dan kebanyakan mereka yang komen adalah budak-budak lagi dan saya ger4m giler sebab budak-budak ini baru macam darjah 3, 4, 5

” Dan Puteri Bulan pula berumur dalam 17 tahun dan jauh lebuh berusia dari budak-budak itu..jadi mak bapak korang tak ajar ke, like kesiannya.

” Untuk Puteri Bulan please jangan makan hati dengan kata-kata dorang itu..” kata Farahalien

Malah video terbabit turut memaparkan Puteri Bulan mengalirkan a1r mata apabila dibuuli oleh individu yang tidak bertnggungjawab.

Reaksi warganet

Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata warganet menyokong dan terharu kata-kata artis sensasi yang baru berniqab itu.

” Sedihhhh dia ada perasaan tau. aku hari-hari dengan adik yang special macam adik ni…rasa like dia perIekehkan adik aku juga. ya allah sakitnya hati.” tulis NSJ

” Selalu tengok Tiktok adik ni, memang a lot of snsitive comments, kes1an tengok dia. Adik tu pun tak minta jadi macam tu, so.. please stop buIIying. Semoga adik sentiasa diberikan kekuatan” tulis Faezah.

 

Sumber: Gempak

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Teh Tarik Kaw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*