Sanggup Tinggalkan 5 Anak Jadi Frontliner Di Sabah Demi Kejar Elaun? Akhirnya Ini Yang Terjadi

 

Sejak minggu lalu, kes CVID-19 yang dicatatkan di negeri sabah semakin meningkat secara mendadak dari hari ke hari sekaligus menimbulkan kebimbangan. Malah, bantuan sukarelawan dan ramai frontiliners ke Sabah demi melawak wabak berkenaan.

Termasuklah wanita ini, Siti Nurjannah Abu Bakar yang merupakan seorang jururawat yang membuat keputusan sukar menawarkan diri berkhidmat di Sabah dan perlu meninggalkan lima orang anak dan suami demi berbakti untuk negara.

Menurutnya, ia bukan satu keputusan yang mudah apatah lagi perlu meninggalkan keluarga. Nurjannah turut kesal apabila ada yang menudhnya mahu mengejar elaun semata-mata serta melabelkan dirinya seorang yang bodh.

Meninggalkan anak 5 dan suami untuk berbakti pada negara sebenarnya bukan keputusan yang mudah…mana mungkin seorang isteri dan seorang ibu sanggup meninggalkan keluarga jika untuk berseronok..

Ya, memang ada mulut-mulut mengatakan aku BODH sebab serah diri ke tempat yang sememangnya diketahui sebagai RED ZONE, ada juga mengatakan seronok sebab akan dapat elaun yang banyak yang aku sendiri tak faham maksudnya.

Tapi aku tak kisah..bagi aku,tujuan aku pergi semata-mata kerana ingin berbakti pada negara dan membantu rakan-rakan seperjuanganku yang lain..selain aku dapat menimba pengalaman di tempat orang..ye la nak jadi askar, pegang senap4ng aku tak layak..jadi ini saja la bakti aku pada negara..melawan musvh yang tak nampak di mata.

Membaca mesej yang diberikan oleh cikgu pra pada aku, membuatkan aku menangis..sungguh hati seorang ibu sangat mudah tersentuh bila berkaitan anak..

Meskipun bertugas sebagai frontliner namun Nurjannah akui bimbang jika dijngkiti wabak tersebut. Namun, tidak disangka-sangka selepas 18 hari berkhidmat, dia telah disahkan positif C0VID-19.

Dan hari ini, setelah 18 hari aku di bumi Sabah..aku disahkan positif C0vid-19..Benda yang aku paling tak jangka, yang aku tak pernah mimpi, yang aku takvti, terjadi jua….

Rasa down? Speechless? Menangis la aku sepuas hati tadi selepas dapat keputusan yang paling aku tak jangka.. Namun menyesal tidak sekali..aku tau perancangan Allah lebih baik..Allah sayang aku dan keluarga aku sebab tu macam-amam Allah uji aku.

Aku berdoa agar aku cepat sembuh dan dapat jumpa semula keluarga aku..terima kasih pada keluarga, rakan, orang-orang atasan yang call dan wassup kata-kata semangat pada aku..sungguh sangat bererti doa kalian pada aku..

Namun, Nurjannah berkata dia reda di atas ketentuan Allah dan tidak menyesal dengan keputusannya untuk berkhidmat di Sabah. Ujarnya, dia kini berdoa agar segera sembuh supaya dapat bertemu semula dengan anak-anak serta keluarganya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: gulapop

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*