Lebih 1,000 Pelajar Sekolah Positif C0VID-19, Ini Penjelasan Dr Noor Hisyam

 

PUTRAJAYA: Lebih 1,000 kes positif membabitkan pelajar sekolah direkodkan sejak gelombang ketiga wab4k C0VID-19 melanda negara ini.

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah, berkata daripada jumlah itu, seramai 587 pelajar berusia tujuh hingga 12 tahun manakala 670 lagi adalah pelajar berusia antara 13 hingga 18 tahun.

“Sejak Februari hingga 21 Oktober lalu, kumpulan pelajar berusia tujuh hingga 12 tahun yang dikesan dij4ngkiti adalah seramai 830 dan bagi kumpulan umur 13 hingga 18 tahun adalah seramai 1,315.

“Bagaimanapun, permulaan gelombang ketiga antara 20 September hingga 21 Oktober, seramai 587 pelajar berusia tujuh hingga 12 tahun dij4ngkiti manakala j4ngkitan membabitkan pelajar berusia 13 hingga 18 tahun adalah seramai 670 individu,” katanya pada sidang media harian C0VID-19, di sini, hari ini.

Malaysiakini - Dua sekolah di Labuan diarah tutup, dua pelajar positif

Selain itu, Dr Noor Hisham berkata, sebanyak 12 sekolah ditutup sejak gelombang ketiga C0VID-19 bermula September lalu.

Beliau berkata, ia membabitkan sekolah yang berada dalam zon merah dan terbabit dengan kluster j4ngkitan C0VID-19.

Ia membabitkan tiga sekolah di Negeri Sembilan (Kluster Cahaya, Kluster Sofi dan Kluster Bah Manggis); tiga sekolah di Johor (Kluster Simera dan Kluster Rinting); dua sekolah di Kuala Lumpur (Kluster Jalan Pantai dan Kluster Long); sebuah sekolah di Pulau Pinang (Kluster Alma); sebuah sekolah di Melaka (Kluster Bukit); sebuah sekolah di Putrajaya (Kluster Selasih) dan sebuah sekolah di Sarawak (Kluster Bah Arnab).

sumber : bharian

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*