“Ada MP sampai mengalir air mata” – Lepas Cadangan Darur4t Ditol4k YDPA, Muhyiddin Fikir Nak Letak Jawatan?

 

Selepas Yang di-Pertuan Agong menolk cadangan kerajaan untuk isytihar darvrat, menteri-menteri dan ketua-ketua Bersatu dilihat berkumpul di rumah Tan Sri Muhyiddin Yassin di Bukit Damansara.

Menurut The Vibes, Perdana Menteri berfikir untuk meletakkan jawatan selepas gagal meyakinkan YDPA untuk isytihar darvrat.

Salah seorang ahli Bersatu mengatakan yang mereka telah dipanggil untuk berkumpul di rumah Muhyiddin.

Ada yang berkata PM nak buat perkara yang betul dan letak jawatan tapi diminta untuk terus pertahankan jawatan oleh Azmin dan lain-lain.”

Menteri-Menteri dan ahli-ahli parlimen juga dilihat ada yang menangis semasa perjumpaan itu selepas cuba yakinkan Muhyiddin supaya jangan letak jawatan.

Jumaat lalu, Muhyiddin telah memberikan cadangan untuk isytiharkan darvrat, namun semalam YDPA telah menolak cadangan tersebut dan meminta supaya ahli-ahli politik untuk berhenti berpolitik dan fokus dalam memerangi C0vid-19 dan memulihkan ekonomi.

Seorang lagi ahli lain mengatakan yang Muhyiddin tak dapat nak elakkan dari melepaskan jawatannya sebagai PM selepas usahanya untuk isytihar darvrat telah ditol4k.

Terdapat juga persoalan sama ada dia mempunyai angka yang akan menyokongnya dalam parlimen. Ditambah pula dengan keputusan Agong, buatkan dia rasa tak dapat nak jalankan tanggungjawabnya sebagai perdana menteri.

Kereta-kereta yang berkumpul di rumah Muhyiddin dilihat beredar pada jam 11.20 malam.

Dalam kenyataan ringkas malam tadi, Muhyiddin mengatakan yang dia menghormati keputusan Agong untuk tak isytiharkan darvrat.

Ahli kabinet akan bincangkan mengenai keputusan Tuanku dengan lebih lanjut. Matlamat utama ahli kabinet dan kerajaan adalah untuk melindungi rakyat dari pandemik C0vid-19.

“Saya terima kepercayaan Tuanku dalam kerajaan saya dan menerima nasihatnya bagi memastikan kerajaan kekal stabil.”

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*