Dah nak pencen, ‘Detektif Lingam’ kini siibuk di dapur utk persediaan awal bagi mencari rezekii

USIA bukan halangan buat pelakon berbadan teg4p Deen Maidin untuk terus aktiif melakukan pelbagai aktiviti.

Selain berlakon, Deen atau nama sebenarnya Shamsuddin Maidin yang sangat sinonim dengan w4tak ‘Detektif Lingam’ dalam drama bersiri kep0lisian Gerak Khas juga aktif berniaga.

Jika sebelumnya sebagai mengiisi masa bagi mencari pendap4tan tambahan,

Deen kini serius mencebvri bidang perniagaan apabila membuka gerai makan dinamakan Dapur Gerak Khas yang beroperasi di Medan Selera Taman Kosas, Ampang, sejak 19 September lalu.

“Dapur Gerak Khas menyediakan yong tau foo dan pelbagai menu lain. Saya akan p3ncen tak lama lagi dan perniagaan adalah persediaan awal bagi mencari r3zeki.

Dah tujuh tahun lalu saya ju4l lemang Gerak Khas yang disukai ramai. Ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) saya jual lemang dan kambing bakar.

“Alhamdulillah, sambutan memang h4ngat daripada peminat dan rakan artis. Boleh dikatakan gerai ini adalah kesinambungan daripada perniagaan saya ketika PKP,” katanya.

BERSAMA isteri, anak-anak yang turut membantunya serta cucu.

Deen yang bekerja sebagai penyel3nggara bangunan di syarikat milik sepupunya berkata, perniagaan bukanlah as1ng buatnya.

“Sebenarnya dunia perniagaan bukan bidang baharu bagi saya, sebelum bekerja dalam industri filem, saya berniaga yong tau foo dengan bapa di pasar malam sekitar Ampang, Lembah Jaya, Cheras, Setapak dan Kajang.

Di Dapur Gerak Khas, saya dibantu oleh tiga anak iaitu Umar Farouq, 30, Umeir Fazeel, 25, dan Umairah Fairuz, 20.

“Umar kerja di pejabat Zakat, tapi suka memasak.

Umeir belajar Pentadbiran Perniagaan tapi dia berniaga shawarma, roti john dan air minuman gelas besar secara dalam talian.

Manakala Umairah Fairuz, belajar kulinari dan dia masak kuih dan sebagainya,” katanya.

Mengul4s penggunaan nama Gerak Khas untuk gerainya, Deen yang berkahwin dengan Haslina Laili dan kini mempunyai seorang cucu, Luthfia Nur Medina berkata, dia sudah mendapat ke1zinan daripada Datuk Yusof Haslam.

“Saya selalu ber1nteraksi dengan Yusof dan dia cuma pesan agar saya jaga kualiti kerana Gerak Khas besar namanya. Saya buat lemang pun saya bagi dia rasa terlebih dahulu. Bila dia kata sedap, barulah saya jual. Saya kena sentiasa jaga kualiti kerana sekarang orang boleh tularkan nama kita pada bila-bila masa,” katanya.

Walaupun siibuk berniaga, Deen tetap akan menerima tawaran berlakon sekiranya ada kerana l4konan sudah sebati dengan jiwanya. Bagi Deen, beliau mampu melakonkan apa saja watak, termasuk antagonis.

Jelasnya lagi, beliau tidak terikat dengan Skop Production dan beb4s bekerja dengan siapa saja, jika jadualnya tidak bertiindih.

Sumber : HM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Kredit: trendingkini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*