“Saya k0rbankan apa yang paling saya suka iaitu…” Neelofa

 

Tidak pernah terfikir untuk berniqab, itulah yang dikatakan oleh pengacara dan usahawan popular, Neelofa mengenai penampilan terbarunya.

Jelasnya, bukan mudah untuk dirinya membuat keputusan untuk berniqab, lebih-lebih fitrah seorang wanita adalah kecantikan menjadi pilihan utama.

Tak pernah terfikir pakai niqab

Namun bagi pengacara terkenal ini, demi untuk mendapatkan ganjaran pahala yang bakal diperoleh dia sanggup mengorbankan perkara paling disukai meskipun ia keputusan yang sukar.

“Saya sendiri masa nak tutup wajah dengan niqab pun bukan satu perkara yang mudah. Kali pertama terfikir nak pakai niqab saya sendiri tak pernah terbayang pun…”

“Tapi, selepas tahu ganjaran yang akan diperoleh, maka saya korbankan apa yang paling saya suka iaitu kecantikan di dunia ini…”

Wanita solehah lebih cantik dari bidadari syurga

Kenyataan itu dibuat Neelofa ketika sesi live di Instagram Kasih Neelofa sempena sambutan Maulidur Rasul, hari ini, membincangkan mengenai pesanan Rasulullah SAW buat wanita.

“Dikatakan isteri solehah, wanita solehah, wanita syurga serta tak kira apa rupa wanita itu, jika dia menunaikan solat, puasa di bulan Ramadan, mentaati suami dan menjaga kehormatan diri, maka dia jauh lebih cantik daripada bidadari syurga…”

Semoga perubahan Neelofa ini berkekalan dan mampu menjadi inspirasi buat kita untuk sentiasa berubah ke arah yang lebih baik.

Sumber : Harian Metro | IG neelofa

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: trendingkini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*