Jururawat Luah Kec3wa Disis!hkan Masyarakat Semasa Pandemik, Ditud0h Bawa Kum@n!

 

Menjadi angg0ta barisan hadapan (frontliners) merupakan tugasan yang amat mencabar fizikal dan m3ntal. Mereka terp4ksa memakai sut Peralatan Perlindungan Diri (PPE) selama berjam-jam dan terp4ksa menahan pel0h dan lapar demi mengelak daripada terkena jangk!tan v1rus C0vid-19.

Namun, peng0rbanan mereka seolah-olah tidak dihargai apabila wujud segelintir masyar@kat yang berfikiran negatif dan meletakkan satu stere0type kepada mereka.

Kisah 1

Seorang lelaki di Twitter, berkongsi beberapa screensh0t status WhatsApp kakaknya yang meIuahkan perasaan apabila masy@rakat memandang serong terhadap mereka. Kakaknya terpaksa berhadapan dengan beberapa situ@si yang suk@r apabila  memakai pakaian seragam jurur@wat. Tidak berakhir di situ, kakaknya turut dim4rah ketika hendak mengisi minyak dengan alasan ‘pembawa kvman’.

Awak yakin?

Tambahan pula, kakaknya turut ‘memerli’ tind4kan segelintir masyarakat yang berfikiran bahawa kvman itu datang dari hspital. Baju harian yang kita pakai belum tentu bersih, ada hati nak kut0k ‘frontliners’ ni.

Jangan ris@u!

Tidak berakhir di situ, kakaknya turut menjelaskan perkara yang sebenar supaya masyarakat tidak keIiru akan pakaian seragam yang dipakai oleh mereka. Bagi menguruskan k3s-k3s yang berkaitan v1rus C0vid-19, mereka akan memakai satu sut khas PPE dan mengikut setiap SOP yang telah ditetapkan bagi mengelakkan daripada terjangk!t dengan peny4kit itu.

Common s3nse please!

Sumber: BangJam

Via ohbulan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*