Bankr4p RM8 Juta, Gag4l Rumahtangga, Fizo Dedah Apa Yang Berlaku

 

DITUDVH meminta-minta bantuan daripada kerajaan, pelakon Fizo Omar menegaskan dia tidak teragak-agak untuk mengambil ti1ndakan undang-undang terhadap individu yang membuat f1itnah tersebut.

Menurut Fizo, tuduhan yang dilemparkan itu berniat j4hat dan telah menjatchkan marvahnya dan keluarga.

“Berhubung isu selebriti minta bantuan dari kerajaan, ingin saya tegaskan tak pernah minta bantuan kewangan dari kerajaan atau mana-mana pihak seperti didakwa di media sosial.

“Ini adalah satu fi1tnah besar terhadap saya, jadi saya tak teragak-agak untuk ambil tindakan undang-undang sewajarnya.

“Jika perkara ini berlarutan termasuklah komen kata-kata k3sat di media sosial yang boleh menjatuhkan marvah saya dan nama baik saya serta keluarga,” katanya.

Fizo muat naik video penjelasan di Facebook.

Fizo membuat penjelasan tersebut menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman Facebook miliknya pada Selasa.

Sebelum itu, tindakan Fizo meninggalkan komen pada video pelakon sensasi Zarina Anjolie mengundang k3caman netizen.

Berang dengan komen tersebut, Zarina memuat naik satu lagi rakaman video yang ditujukan kepada Fizo Omar.

Rata-rata pengikut menyokong tindakan Zarina menegur semula pelakon drama Maaf Tak Indah itu.

Zarina menegur Fizo dalam satu rakaman video di Instagram.

Sementara itu, Fizo berkata apa yang berlaku sebelum ini hanyalah salah faham dan meminta mana-mana pihak yang membuat tuduhan tersebut menarik balik kenyataan mereka.

“Isu sebelum ini hanya salah faham… sebab itu ia memberi kesan pada saya dan keluarga sehinggakan terima komen negatif, cacian, hinaan, makian terhadap saya dan keluarga.

“Saya maafkan korang semua dan tak simpan dalam hati pun dan saya berharap yang terlibat sila tarik balik sebelum saya ambil tindakan sewajarnya,” ujarnya.

“Saya minta maaf jika ada tindakan saya lakukan menggores hati mana-mana pihak, daripada keruhkan keadaan sama-sama kita doakan Cov1id-19 ini segera di hapuskan dan kita dapat cari rezeki bersama,” ujarnya.

‘Saya Bersyukur Allah Mengajar Saya’ – B4nkrap RM8 Juta, G4gal Rumahtangga, Fizo seb4k Cerita Kisah Hidup

Sekitar Julai lalu, pelakon berasal dari Kelantan, Fizo Omar dilaporkan berp1isah dengan bekas isteri, Mawar setelah gagal mempertahankan rumah tangga yang dibina selama 5 tahun. Fizo melafazkan cerai terhadap Mawar di Mahkamah Rendah Syariah Hulu Langat.

Dalam satu temubual bersama Zayan baru-baru ini, Fizo berkesempatan menceritakan kisah hidupnya kepada umum. Fizo dilihat seb4k ketika berkongsi pengalaman sewaktu menunaikan haji di Mekah tempoh hari.

Allah nak mengajar saya

Menerusi video berdurasi 11:56 saat, Fizo berkongsi kisah pahit manisnya sebagai seorang anak seni dan pengalaman dirinya sewaktu menunaikan haji baru-baru ini. Menurut Fizo, dia bersyukur dapat menunaikan haji pada usia 34 tahun meskipun diuji dengan percera1ian yang berlaku di antara dirinya dan Mawar. Sebagai manusia biasa, dia berasa gag4l untuk menyelamatkan rumah tangga, namun menggangap perkara yang berlaku itu mempunyai hikmah tersendiri.

Fizo turut berkongsi luahan rasa bersama sahabatnya Talib. Talib merupakan insan yang sangat rapat dengannya dan pendengar setia di kala dirinya berasa sed1h. Berbicara mengenai soal haji, dia memberitahu pakciknya, memberi tawaran kepada dirinya. Tambahnya, proses tersebut tidak sampai sebulan dan tiada sebaran persediaan dilakukan pada awalnya. Fizo memberitahu bahawa Youtube merupakan medium untuk dirinya belajar mengenai ibadah haji.

Diuji b4nkrap sebanyak RM8 juta

Mengenai kenangan terindah ketika di Mekah, Fizo memberitahu bahawa dia sempat memandikan, mengk4fankan dan solat jenaz4h jemaah di sana. Pada detik itu, dia sangat bersyukur kerana diberi peluang sebegitu. Fizo juga memberitahu bahawa setiap yang berlaku sangat mematangkan dirinya malah hubungan dengan bekas isteri, keluarga dan masyrakat semakin baik.

Pengalaman pernah jatuh bankr4p sebanyak RM8 juta, turut membuatkan Fizo sedar bahawa wang tidak boleh di bawa ke mana-mana. Selepas ins1iden ditipu dan namanya diguna, Fizo memberitahu bahawa dia memaafkan individu tersebut sebab Allah. Tambahnya, Allah izin individu tersebut untuk meni1pu dirinya supaya dia sedar dan tidak lalai dengan hal duniawi.

Sumber: Fizo Omar & Zayan

Sumber : MB

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*