Cekal Teruskan Hidup, ‘Kapten’ Sarung Uniform Juruterbang Cari Rezeki Jual Mi Kari Tepi Jalan

 

Wab4k C0VID-19 yang belum berakhir membuatkan ramai individu di negara ini hilang sumber pendapatan, sama ada yang bekeluarga mahupun bujang.

Tidak dapat tidak, ada yang terp4ksa merangka pelan baharu untuk mencari rezeki demi kelangsungan hidup, namun ada yang terpaksa ‘menyerah k4lah’, buntu dan stres.

Namun, bak kata pepatah, hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. Jika mahukan sesuatu, pasti pelbagai usaha akan dilakukan.

Demikianlah yang dilakukan oleh seorang individu ini apabila beliau dipercayai ‘menyambung’ hidup mencari rezeki dari dunia penerbangan ke gerai di jalanan.

Ikuti perkongsian oleh ayahnya Mohamad Zawawi Ahmad di bawah ini.

Kredit gambar: Mohamad Zawawi Ahmad

Semalam, anak saya Kapten Azrin Mohamad Zawawi mengendalikan gerai Kapten Corner miliknya di Boom Town USJ 11 dengan berpakaian seragam lengkap juruterbang.

Dia tidak akan tahu waktu bila dia bakal menyarung pakaian seragam juruterbang itu lagi kerana tiada siapa yang tahu tentang masa depan industri penerbangan.

Kepada semua rakan-rakan, jemputlah datang ke gerainya untuk menikmati juadah enak seperti mi kari, mihun sup, laksa utara dan rojak buah.

Kredit gambar: Mohamad Zawawi Ahmad

Semoga urusan rezeki Encik Azrin dipermudahkan oleh-Nya. Insya-Allah.

Sumber: Mohamad Zawawi Ahmad via SK

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral,com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*