“Dah La Kena Kejar Al0ng…” Aliff Syukri Tawar RM 2 Juta

 

Pasangan usahawan kosmetik terkenal Datuk Seri Aliff Syukri dan Datin Seri Nur Shahida mendedahkan perkara sebenar mengenai spekulasi kononnya mereka telah men1ipu seorang ejen hartanah berkenaan pembelian tanah di sebuah lokasi.

Tidak Beli Tanah

Menerusi laman Instagram, Aliff dan Shahida menafikan sekeras-kerasnya tudvhan itu kerana mereka tidak pernah membeli tanah tersebut kerana pemiliknya telah pun menjualkan tanahnya kepada pihak lain.

“Memang betul saya ada pergi tengok tanah. Sudah tentu kalau kita nak beli mesti ada turun naik pergi tengok tanah. Kerja ejen tanah pun macam itu. Tetapi kalau tak jadi beli, bukan saya yang tak jadi beli tetapi owner dah jual kepada orang lain, adakah salah saya? Kita berlapang dada sahaja lah.

Saya pun buang masa dan tenaga saya juga dan dia (ejen) pun mungkin anggap yang sama juga. Tetapi itukan rezeki? Kita dapat jual tanah itu ada komisyen semuanya rezeki. Sekarang ini saya tidak ada rezeki beli tanah itu dan dia pun tidak ada rezeki untuk dapatkan komisyen hasil penjualan tanah. Jadi kita sama-sama tidak ada rezeki dan tidak ada pembelian pun” kata Shahida menerusi sebuah IG Video yang dimuatnaik nya

Tawar RM2 Juta 

Bagaimanapun, memikirkan nasib ejen tersebut yang mengadu mempunyai masalah kewangan dan ‘dikejar’ oleh pihak Along, Shahida dan Aliff telah memberi wang saguhati sebanyak RM600 kepadanya namun tidak menyangka pemberian tersebut turut dimanipulasikan oleh ejen itu serta mengvugvt untuk menyih1irkan mereka.

“Kesimpulannya, dia kata saya hut4ng dia. Kalau betul saya hut4ng dia, tunjukkan bukti. Saya tak nak bayar 20 ribu tau tapi kalau betul saya beli tanah tu, saya nak bayar awak 2 juta. Saya cabar awak kalau betul saya hut4ng awak dimana awak sendiri pun dah merempat,awak whatsapp saya dikejar Al0ng tetapi sebab saya kasihan.

Saya ini hanya pembeli bukan penjual patut tak bagi awak komisyen, tapi saya bagi. Awak nak sebarkan voice over saya? sebarkan! Saya sebagai seorang pembeli tidak ada sama sekali buat sebarang pembelian tanah. Kalau betul ada resit saya dah beli tanah itu, tolong bagi kepada saya dan saya akan bayar 2 juta” tegas Aliff pula

Dalam pada itu, rata-rata pengguna turut memberikan pandangan mereka mengenai nasib yang dialami oleh pasangan usahawan ini dan mengharapkan agar Aliff dan Shahida terus kuat menghadapi dugaan yang diterima.

Terdahulu, Aliff turut menafikan bahawa dirinya terlibat dalam sindiket Mac4u Sc4m dan hanya sekadar membantu siasatan pihak berkuasa.

VIDEO :

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on


Sumber : murai.my

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*