Luahan Teman Lelaki Siti Suryya Dan Ini Dia Pinta Pada Semua, ‘Kawan Lama Pun Belum Tentu Boleh Percaya’

 

” Hati-hati dalam memilih kawan. Berkawan lama mana pun belum tentu boleh percaya”

Itu perkongsian Muhammad Haiqal Adnan, 19, yang juga merupakan teman lelaki kepada Allahyrham Siti Suryya Ismail, 19 yang men1nggI dnia ak1bat perbu4tan rakannya sendiri.

Haiqal merupakan individu yang terawal berkongsi kata-kata terakhir Allahyrham kepada pihak media sebaik berita tentang kjdian itu menjadi perhatian ramai.

Antara yang diucapkan Allahyrham adalah meminta supaya Haiqal menjaga diri, seolah-olah sudah tahu itu adalah pesanan terakhir buat teman lelakinya itu.

Menerusi beberapa perkongsian di Instagram juga, Haiqal berkongsi klip vdeo pendek kenangan manis bersama Allahyrham yang turut menjadi tular dan mencvri perhatian warganet.

Mohon padam vdeo Allahyrham

Bagaimanapun Haiqal dilihat telah memadam vdeo tersebut dan meminta agar sesiapa yang berkongsi atau menyimpan vdeo itu agar turut memadamnya.

” Assalamualaikum semua, saya nak minta sesiapa yang ada repost/ save vdeo IGTV yang saya dengan arwh itu minta tolong padam sebab ada beberapa bahagian yang ternampak aurat arwh.

” Silap saya kerana tidak teliti semasa memuat naik vdeo IGTV tersebut.

” Tolong share, terima kasih yang mendoakan kesejahteraan arwh”

Individu ambil kesempatan buat akaun IG palsu

Haiqal turut memaklumkan terdapat segelintir individu cuba mengambil kesempatan dengan membuat akaun IG palsu atas nama Allahyrham.

Justeru Haiqal meminta agar orang ramai sekiranya melihat ada nama IG atas nama Siti Nur Suryya membantu untuk melaporkan perkara itu kepada pihak Instagram supaya tndakan diambil.

Sebelum itu, pemuda dari Kampung Medan Jaya, Rusila, Marang itu, berkata dia yang mengenali Siti Suryya sejak dua tahun lalu, dimaklumkan mengenai kjdian mnimpa arwh oleh kenalan rapatnya.

” Pada mulanya, saya ingatkan rakan itu bergurau. Saya kemudian terus ke rumah keluarga arwh dan terkedu selepas mendapati ia benar-benar brIaku.

” Macam tidak percaya, saya dan ibu baru berjumpa Siti Suryya pada Sabtu lalu ketika kami menziarahi ibunya di rumah mereka. Ketika itu, arwh mesra bersembang dengan ibu.

” Ketika berbual, ibu sempat berpesan kepada arwh supaya jaga diri dan kesihatan.

Haiqal menambah, mereka berdua merancang bertunang dan kemudian berkahwin pada tahun depan.

Ketika ditemui di rumah datuk dan nenek Siti Suryya di Kampung Beladau Kepong, di sini, Haiqal berkata, dia trkiilan kerana tidak sempat menunaikan hasrat arwh untuk berkahwin tahun depan.

” Kami merancang untuk buat majlis tahun ini tetapi disebabkan COV1D-19, ditambah pula dengan keadaan ibunya yang skit, kami menangguhkan sehingga tahun depan,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: IG Muhammad Haiqal/http://limauais.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*