Adun Chempaka Sayu Baca Pesanan Terakhir Bapa Mohd Irfan

 

Sayu. Itu yang dapat digambarkana apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chempaka, Ahmad Fathan Mahmood menerima berita na-has heIikopter terh3mpas yang mengorb4nkan dua ny4wa di Taman Melawati, Ampang, Kuala Lumpur.

Difahamkan Ahmad Fathan mendapat berita itu ketika sesi perbahasan Belanjawan 2021 Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, di sini semalam.

Menurut Ahmad Fathan, salah seorang daripada dua mngsa yang m4ut dalam ins1den trag1s itu membabitkan anak mukimnya iaitu Mohd Irfan Fikri Mohamed Rawi, 41, beralamat di Jalan Pengkalan Chepa, Kota Bharu.

Tambahnya, Allahyrham adalah anak kepada individu yang sangat beliau kenali iaitu cikgu Rawi atau Mohamed Rawi Che Muda.

” Saya menerima berita yang mengejutkan negara ketika berada dalam sesi perbahasan Belanjawan 2021 DUN Kelantan tadi (semalam).

” Kemudiannya baru mendapat maklum, rupanya yang terlibat dalam na-has ialah anak kepada cikgu Rawi yang saya cukup kenal di sini.

” Mohd Irfan Fikri meninggI dnia dalam kjdian tersebut. Sejam yang lalu juga, saya dimaklumkan, jnzah berada di hospital untuk b3dah s1asat,” katanya menerusi satu hantaran di laman Facebooknya.

KmIangan tersebut membabitkan dua heIikopter jenis G2CA, 9M-HCA dan 9MHCB ketika kedua-duanya sedang melakukan latihan penerbangan setelah berlepas dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah (LTSAAS), Subang, Selangor dengan setiap pesawat membawa dua kru.

Seorang lagi mngsa yang m4ut ialah seorang bekas pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Mohamed Sabri Baharom, 56, beralamat di Wangsa Melawati, Kuala Lumpur.

Dua yang terselamat dalam kjdian itu ialah bekas Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Airlines Berhad, Datuk Ahmad Jauhari Yahya, 66, dan Tan Chai Eian, 51, yang menaiki heIikopter model 9M-HCA selepas berjaya melakukan pendaratan c3mas di kawasan berdekatan.

Ahmad Fathan turut sayu dan tersentuh hati membaca tangkap layar perbualan terakhir antara Cikgu Rawi dan Irfan beberapa jam sebelum kjdian dan menzahirkan tkziah kepada keluarga kedua-dua Allahyrham.

” Semoga ALLAH memperbanyakkan pahala ahli keluarga Mohd Irfan dan cikgu Rawi serta mengampunkan segala d0sa dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman,” katanya.

Pesanan terakhir bapa arwh

Terdahulu, sehari sebelum na-has, bapa arwh pelatih penerbangan tersebut sempat menitipkan pesanan di ruangan komen status Facebook Mohd Irfan Fikri meminta anaknya itu supaya lebih berhati-hati mengemudi heIikopter berikutan cuaca yang tidak menentu.

Menerusi status itu, Allahyrham Mohd Irfan juga dilihat membalas komen bapanya, Mohamed Rawi yang mencuri perhatian ramai.

” Nak gi mana tu Irfan. Irfan bawak sendiri ke heli tu?” tanya bapa arwh.

” Pergi karak buat survey. Irfan fly heli lain, ni heli member,” balas arwh.

” Bawak molek heIi tu (bawa heIikopter dengan baik). Loni (sekarang) musim angin ribut,” tulisnya.

” InsyaALLAH,” balas Mohd Irfan kepada pesanan bapanya itu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber :http://limauais.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*