Deg1l Ingin Teruskan Majlis, Kluster Cov1d19 Dari Majlis Pernikahan, Sekeluarga Men1ngg4l Dunia

 

Seorang pengantin perempuan dilaporkan men1ngg4l dunia akibat j4ngk1tan c0v1d-19 dua minggu selepas bernikah.

Menurut laporan media Indonesia, pengantin perempuan tersebut pulang dari Jakarta dua hari sebelum majlis perkahwinan yang diadakan pada 24 Oktober lalu.

Ingin lansungkan perkahwinan

Semasa tiba di kampungnya, dia mengadu s4kit dan dibawa berjumpa doktor.

Disebabkan keadaannya itu, doktor telah mengarahkan supaya dia dirawat di h0sp1tal namun dia menolak permintaan itu kerana ingin melangsungkan majlis perkahwinan.

Kemudian, pada 26 Oktober, kedua-dua mempelai berangkat ke Wonogiri selepas akad nikah untuk ke majlis sambut menantu di rumah pengantin lelaki pula.

Namun semasa dalam perjalanan tu, tiba-tiba pengantin perempuan mengadu s4kit. Dia terus dibawa ke h0sp1tal dan hasil pemeriksaan yang dilakukan oleh doktor di sana mengesahkan bahawa dia telah positif c0v1d-19.

men1ngg4l dunia

Dia yang juga mempunyai sejarah peny4kit asma menjalani ku4r4nt1n dan men1ngg4l dunia pada 5 November lalu.

Bukan hanya dia sahaja, malah ibu bapanya juga dilaporkan positif c0v1d-19 dan men1ngg4l dunia. Difahamkan lagi, ibunya men1ngg4l dunia pada 6 November dan bapanya pada 9 November lalu.

Pejabat Kesihatan Kabupaten Sragen mengatakan bahawa dari hasil siasatan, ketiga-tiga pes4kit c0v1d-19 yang men1ngg4l tersebut mempunyai kontak rapat dengan 113 orang yang lain dan kini kesemua mereka perlu menjalani ujian swab secara bertahap.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber : Bawangrangers | SOYALEMON

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*