“Kemurvngan Tak Mahu Bercakap” Suami kongsi keadaan terkini Maryam sampai kena buat report P0lis –

 

GEMPAR apabila pasangan Instafamous yang merupakan suami-isteri Malaysia dan Korea Selatan membuat laporan polis terhadap seorang netizen.

Semuanya selepas netizen berkenaan didakwa mengeluarkan komen berbaur neg4tif ketika pasangan yang popular dengan gelaran ‘duriankimchi’, Nik Muhammad Ryzal Nik Ibrahim dan Maryam You Narae membuat video penstriman secara langsung di laman Facebook.

Susulan komen neg4tif yang ditujukan kepada dirinya, Maryam menerusi laman Instagram meluahkan kesedihan yang dirasainya dengan memuat naik video dirinya sedang menyediakan kopi.

“Saya seedih kerana terdapat perkara neg4tif yang dilemparkan kepada saya. Saya faham apa yang dirasakan Sulli sebelum ini.

“Bagaimanapun, saya cuba untuk mencari kegembiraan untuk hari ini bagi mengatasi rasa seedih yang dirasai. Sesiapa yang sedang b4d mood, bagaimana anda mencari kegembiraan anda sendiri?” tulisnya.

Maryam berkata demikian merujuk kepada Sulli, seorang bintang K-Pop popular yang sering menjadi sasaran pembvli siber sehingga mengakibatkan dia mengalami kemvrungan.

Sulli atau nama sebenarnya Choi Jin-ri, ditemui m4ti di kediamannya di pinggir bandar Seoul, Korea Selatan, pada Oktober 2019.

“I’m Born To Protect You, Stay Strong With Me” – Ryzal ‘DurianKimchi’

Dalam pada itu Instafamous Ryzal Ibrahim menitipkan kata-kata semangat buat isterinya Maryam Yu Nae selepas wanita tersebut meluahkan rasa seedih dikec4m netizen ketika membuat live di Facebook.

Ryzal atau nama sebenarnya Nik Muhammad Ryzal Nik Ibrahim di laman sosial FB dan Instagram (IG)nya meminta agar Maryam tidak ris4u serta terus kuat.

“I’m born to protect you, stay strong with me (saya dilahirkan untuk melindungi awak, terus kuat bersama saya),” tulis Ryzal.

Di ruangan komen, rata-rata pengikut turut memberikan kata-kata semangat dan meminta pasangan yang terkenal dengan gelaran ‘duriankimchi’ itu mengabaikan komen neg4tif netizen.

Sementara itu menerusi tinjauan Gempak di IG Maryam, wanita berasal dari Korea Selatan itu turut mengucapkan terima kasih kepada warganet yang meberikan sokongan buat dirinya.

“Terima kasih kepada yang suka tengok Maryam,” katanya.

Terdahulu, portal Mstar Online melaporkan Ryzal dan Maryam membuat laporan polis di Balai Polis Taman Melawati, Ampang pada Jumaat lalu.

Laporan dibuat terhadap seorang warganet yang mengeluarkan komen berbaur neg4tif dan meng3ji ketika sedang bersiaran secara langsung di FB pada 10 November lalu.

Susulan laporan polis tersebut Ryzal memohon warganet menjaga tutur kata di media sosial supaya tidak menyentuh sensitiviti dan meny-inggung perasaan orang lain.

Ryzal juga sudah berbincang dan mendapatkan nasihat guaman dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu tersebut atau yang lain sekiranya keadaan memud4ratkan.

Katanya disebabkan komen tersebut, Maryam sangat terkesan dan kelihatan sangat seddih sehingga tidak mahu makan dan bercakap selama beberapa jam.

Tambah Ryzal lagi, dia bimbang Maryam mengalami kemvrungan dan mas4lah depresi isteri kesayangan isterinya itu berulang.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*