“Muka tu kena $umpah ke..” Sudah LaIi Kena Ej3k, Wanita Ini Harap Anaknya Membesar Tnpa DibuIi.

 

Kuala Lumpur: “Muka itu kena svmpah ke?” antara komen yang dil0ntarkan seorang pelayar di aplikasi TikTok kepada Shaharizah Sahari yang memiliki tanda lahir di pipi kanannya.

Shaharizah, 35, kemudiannya memuat naik hantaran balas video dengan menyatakan tanda lahir yang dimilikinya itu tldak seharusnya dianggap sebagai ‘svmpahan’ tetapi kurniaan Tuhan kepadanya sejak lahir lagi.

Perkongsiannya itu mendapat perhatian warganet sehingga meraih jutaan tontonan di akaun TikTok miliknya.

Menurutnya, ia bukanlah kali pertama menerima ej3kan kerana mempunyai kelainan pada rupa parasnya.

“Saya sebenarnya tldak termakan dengan komen sebegitu kerana sudah laIi.

“Sejak kecil lagi saya terima banyak ej3kan daripada rakan-rakan sekolah.

“Sampai ada satu hari, saya pernah bern1at mahu membvnuh diri dengan pisav ketika berusia 12 tahun, namun apabila meningkat dewasa saya menerimanya (tanda lahir) dengan reda,” katanya kepada Harian Metro.

 

Menurutnya, dia juga tldak menyangka hantarannya di TikTok memperoleh jutaan tontonan dan berharap ia menjadi pengajaran kepada warganet supaya berhat1-hat1 dalam memuat naik sebarang komen di media sosi4l.

“Pada awalnya ter4sa juga, apabila baca komen warganet lain terus gembira dan seronok.

“Walaupun terima satu komen negatlf tetapi ratusan yang membalasnya dan mendoakan kesihatan serta kesejahteraan saya sekeluarga.

“Sekarang hanya fikirkan perasaan anak, saya tidak mahu dia menerima ej3kan kerana wajah ibunya sebegini,” katanya.

Shaharizah berkata, pelbagai alternatif rawatan dibuat bagi memvdarkan tanda lahir pada wajahnya termasuklah rawatan moden dan tradisional.

Menurutnya, dia pernah cuba buat melakukan rawatan memvdarkan dan menghiIangkan ketvIan tanda lahir itu supaya kelihatan lebih cantik sebelum berkahwin dengan suaminya, Zaidi Daing Pas0long, 38, pada Jun 2018 tetapi ia kurng berkesan.

“Saya masih lagi berharap permohonan untuk melakukan rwatan Iaser di h0spital kerajaan diterima kerana rwatan di klinik atau h0spital swasta agak mahal.

“Ketvmbuhan biji-biji pada wajah ini juga buat saya tldak selesa dan sering sak1t kepala,” katanya.

Menurutnya, dia tldak menganggap rupa parasnya sebagai keIemahan diri kerana tanda lahir itu bvkanlah suatu kec4catan.

“Saya bersyukur dikurniakan tubuh badan yang sihat, boleh bekerja dan mampu menyara keluarga,” katanya yang bekerja di sebuah kilang di Johor Bahru, Johor.

Dia juga bersyukur apabila Allah kurniakannya penghibur hati, Muhammad Aisy Ziqri Zaidi, anak lelaki yang baik dan sempurna berusia 18 bulan.

Terdahulu, perkongsian Shaharizah yang dimuat naik pada Oktober lalu tuIar di aplikasi TikTok sehingga meraih lebih 1.3 juta tontonan, 64,000 tanda suka dan 2,000 komen setakat ini.

Komen netizen:

 

  

Sumber: hmetro via Asiakini

Kredit: Dbongkar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*