Bukan saja pintu rumah dik3tuk berulang kali, tangis4n di tingkap masih mengh4ntui wanita ini – “Anak 3 tahun selalu sebut poc0ng, mama kat luar ada orang”

 

BUNYI k3tukan pintu yang kuat hingga mengejutk4n penghuni rumah di beberapa kampung sekitar Sabak Bernam sejak beberapa hari lalu masih menjadi teka-teki.

Ganggu4n mist3ri itu turut menjadi perbualan hangat netizen di Facebook sehingga menarik perhatian seorang wanita untuk berkongsi pengalaman ser4m yang pernah dilaluinya.

Menurut Nur Rabitahani Basroh yang sudah menetap di Kampung Kemboja, Sepintas juga di daerah sama sejak enam tahun lalu, dia sering dig4nggu dengan bunyi pintu rumah dik3tuk tanpa salam sejak tiga bulan lalu.

“Sebenarnya ganggu4n mist3ri ni bukan perkara baru bagi saya. Pintu rumah saya sering dik3tuk tiga kali tanpa salam sejak tiga bulan lalu.

“Waktu tu pukul 10 malam. Saya hanya tinggal dengan anak-anak. Bukan saja pintu rumah dik3tuk, gril rumah pula digeg4r macam nak rob0h bunyinya.

Nur Rabitahani berkongsi pengalaman ser4m pernah dilaluinya sejak tiga bulan lalu.

“Sekarang tak sangka benda tu g4nggu satu Sabak Bernam. Ganggu4n tu bermula pukul 10 malam sampai 4 pagi, kiranya benda tu kuat lepas Maghrib, nak Subuh jadi lemah,” katanya.

Kata ibu kepada lima orang cahaya mata ini, dia turut terdengar bunyi suara men4ngis m3rintih seolah-olah meminta pertolongan.

“Selang beberapa minit pintu rumah dik3tuk, saya dengar bunyi suara men4ngis mendayu-dayu seolah-olah meminta tolong dekat tepi tingkap di ruang tamu.

“Masa tu saya memang dah m3nggigil, tak berani buat apa-apa. Cermin tingkap masa tu memang tak pasang langsir tapi saya tak nampak apa-apa kelib4t lalu,” katanya.

Tidak lama kemudian, Nur Rabitahani berkata, dia membuka pintu rumahnya kerana tidak mengesyaki sesuatu yang p3lik ketika itu.

“Selepas tu saya buka pintu tapi tak ada siapa-siapa kat luar rumah. Kesan tapak kaki pun tak ada. Saya jadi ser4m sejuk.

Antara penampak4n poc0ng yang berjaya dirakam seorang penduduk di kawasan tersebut.

“Lepas tu saya pun tertanya-tanya siapa yang ketuk pintu tadi tu. Kalau manusia pasti ada kesan tapak kaki sebab masa tu hujan baru berhenti.

“Saya pun cerita dengan seorang jiran. Dia siap pesan jangan keluar rumah malam-malam sebab ada orang di Sepintas tengah uji ilmu seru poc0ng,” katanya.

Sejak insiden yang viral itu, wanita berusia 30 tahun itu bersama anak-anaknya kini bermalam di rumah ibunya dekat Batu 2 Sepintas.

“Sekarang saya masih t4kut dan ambil keputusan untuk tidur di rumah mak yang tidak berapa jauh dari rumah saya sejak Jumaat.

“Walaupun saya ni jenis kasar tapi pen4kut juga sebab saya sendiri pernah dig4nggu sebelum ini,” katanya.

Nur Rabitahani yang berniaga bunga secara kecil-kecilan juga percaya ganggu4n misteri itu bukan perbuatan manusia.

Tangkap layar video bunyi k3tukan tanpa salam yang tular di media sosial.

“Ramai kata h4ntu raya sebab mencari tuan rumah baru tapi yang arif bab ilmu gh4ib kata pontian4k.

“Anak saya berumur tiga tahun selalu sebut poc0ng. Dia juga selalu cakap mama… kat luar ada orang datang. Masa tu malam, mahu tak merem4ng bulu roma saya.

“Saya pula rasakan benda ni kerja pontian4k. Saya kerap dengar bunyi ramai orang berseret atas bumbung setiap malam. Ramai kata kalau dari bumbung ke pintu ni kerja pontian4k,” katanya.

Dalam pada itu, Nur Rabitahani turut berharap agar mist3ri tersebut dapat dirungkai segera supaya penduduk kampung dapat menjalani kehidupan dengan tenteram.

“Saya harap masal4h ini dapat diselesaikan secepat mungkin. Sekarang anak-anak saya semua jadi t4kut walaupun di dalam rumah sendiri.

“Saya juga merancang untuk pindah ke rumah baharu bulan depan kerana tidak tahan dig4nggu. Orang yang berubatkan saya dulu pernah kata rumah saya tu laluan j!n,” katanya mengakhiri perbualan.

Sumber:mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*