Isteri Terkedu Apabila Orang Insurans Datang Rumah Beri Cek, Tak Sangka Ini Yang Dia Dapat Setelah Pemergian Suami

 

Port Dickson: “Pemergian suami secara mengejut akibat kmalangan ketika anak-anak sedang membesar bukan sesuatu yang mudah diterima,” kata ibu tunggal yang hanya mahu dikenali sebagai, Ida, 42, di rumahnya di Lukut di sini, semalam.

Katanya, dia bagaimanapun menerima kejutan semalam apabila dikunjungi wakil syarikat insurans bagi menyerahkan sejumlah wang RM 414,302 dianggap ‘hadiah’ dari arwah suaminya yang sudah tiada.

“Bagi saya ini satu kejutan kerana tidak menyangka dia ada membuat caruman insurans diri.

Ini pastinya amat membantu kami lima beranak walaupun saya mempunyai pekerjaan tetap.

“Suami menlnggal dunia pada pagi 5 Mac lalu selepas terbabit kmalangan ketika dalam perjalanan ke tempat kerja di sebuah syarikat swasta,” kata ibu kepada empat orang anak berusia empat hingga 17 tahun ini.

Ida berkata, memang berat ujlan Allah SWT kerana arwah suami pergi di saat anak-anak mula membesar dan memerlukan perhatilan.

“Saya benar-benar tidak tahu arwah ada membuat carvman insurans. Saya akan gunakan wang ini untuk pendidikan anak-anak.

“Sebelum ini ada wakil syarikat insurans menghubungi saya memaklumkan suami ada mencarvm, tetapi tidak memaklumkan jumlahnya.

“Memang saya terharu hari ini (semalam) apabila dikunjungi wakil syarikat insurans dan memberitahu arwah ada menlnggalkan sejumlah wang yang agak banyak selepas mencarvm tidak sampai dua tahun,” katanya yang berasal dari Ajil, Terengganu.

Reaksi Dari Netizen

Maaf….berita mcm ni agak bhaya utk keslamatan akak ni dan anak2 dia.Scmmer dan penyngak byk memerhati.Harap akak ni lebih hati2 dan aleert dan jgn mudah percaya dengan sesiapa pun kalau melbatkan soal duit.Semoga Allah lindvngi akak sekeluarga dari sebarang kejhatan…aamiin.

Alhamdulillah… Harap puan berhemah dalam berbelanja.. Klau boleh bahagi siap2 utk bahagian anak2…buat tabvngan..simpan utk masa depan depa.. Harap lebih berhati2 dgn kawan2 @ adik beradik yg nak mengambil kesmpatan…dan berhati2 jgak dgn buaya yg sedang memerhati.

Tauladan yg harus diikuti oleh suami2 kt luar sana.. Pastikan kamu menlnggalkan harta yg cukup untuk anak isteri sbelum menlnggal.. Wlaupun kamu dh menlnggal,, pastinya org tersayang yg ditinggalkan itu akan ter senyum riang dlm tanglsan.

Sumber : HMetro

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*