Ramai Persoal KKM Umum Seorang Lelaki Usia 130 Tahun Menlnggal Dunia Semalam, Akhirnya Anak Tampil Jelaskan

 

Kota Kinabalu: “Betul, ayah saya berusia 130 tahun berdasarkan dokumen yang dia ada. Di usia itu, ayah sihat malah boleh menziarahi saya di Kota Kinabalu pada Sya1wal lalu,” kata1 Kimri Talib, 49, anak kepada Allahyarham Talib Omar yang dilaporkan menlnggal dunia aklbat C0vid-19.

Semalam, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dalam laporan harian C0vid 19 menyatakan empat kematlan direk0dkan dengan salah seorang mngsa berusia 130 tahun.

Lelaki bukan warga negara itu yang juga kes ke-35,037 disahkan menlnggal dunia di H0spital Tuaran, Sabah.

Bagaimanapun, timbul pelbagai persoalan berhubung usia mngsa itu malah ada menyatakan mungkin berlaku kesilapann pada lap0ran yang disediakan KKM.

Berdasarkan Guinness World of Records, individu tertua dikenali sebagai Jeanne Louise Calment yang menlnggal dunia pada usia 122 tahun pada 1997.

Kimri berkata, bapanya tidak menlnggal dunia semalam seperti dilap0rkan sebaliknya pada 3 November lalu semasa dia menzlarahi arwahh di Taman Telipok Ria, di sini.

Menurutnya, bapanya tinggal bersama saudara di situ.

“Arwahh tidak menunjukkan sebarang gejala C0vid 19. Pada hari dia menknggal dunia, saya membantu arwahh duduk dan minum susu.

“Tidak lama selepas itu, arwahh menlnggal dunia semasa duduk. Kami memaklumkan polis mengenai kematlan itu dan selepas ujian calitan, baru kami tahu arwahh dijangklti C0vid 19,” katany

Taman Telipok Ria yang dihuni kira-kira 18,000 penduduk menjalani Perlntah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) bermula 27 November sehingga 10 Disember depan.

Komen Orang Ramai

Umur pun mau d pertlkai….hairan dunia sekarg… Ajal mavt d tangan Allah… Jadi Sama2 lah kita sedekah alfatihah agar r0h beliau tenang d sana Dan d tempatkan bersama org2 soleh…. Aamiin3.

Arwahh kan bukan warganegara,tak pasti lh d0kumen tu sahlh atau sebaliknya,anak arwahh pun hanya berpandukan d0kumen yang ada saja. Apa pun Al fatihah yg terbaik kita sedekahkan pada arwahh.

Kebanyakkan org lama² ni..mkn pantng sbb tu sihat..mcm pak sedare aku..sihat walafiat.. umur dlm 70 berape ntah..steady lagi..ride motor besa blk kampung..mkn pun sayur,ulaman, buahan,nasi pun seciput jer mkn.. bertahun tak amik gula dan garam.. bawang putih,timun buat jajan jer.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : HMetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*